En god middag

Jag har fastnat för matprogrammet halv åtta hos mig, tycker att det är roligt att följa olika människor varenda vecka och se deras maträtter och själv bli inspirerad. I gårdagens program bjöds det på en fiskgryta som jag tyckte lät så god att jag bestämde mig för att prova och laga den idag, och om jag hade rätt. Gu vad god den var. Den har jag inte gjort för sista gången ialf, och ett plus är att det blev två matlådor över, som jag stoppat i frysen. Är ni också nyfikna på denna gryta, så kolla in på recept.nu. Jag kan verkligen rekommendera den.

Har haft fullt upp hela dagen, imorse ringde kl 5:58. Ett besök i tvättstugan väntade, fick ta tvättid mellan 6-11 idag eftersom det var fullt resten av dagen och jag måsta tvätta undan kläder som jag ska ha med mig i helgen då jag spenderar min helg hos Anders, Anna, Alfred och lilla Viola. Sen har jag varit på ica och handlat till middagen, bakat sockerkaka med vaniljkräm som ska följa med ihelgen, måste ju ha nått mumsigt att fika på och så har jag kokat blåbärssylt och städat. Full rulle hela dagen. Satte mig i soffan vid 15 tiden för att se på ghost whisperer, tycker den serien är rätt bra. Sen lagade jag mat och tog en promenad i snövädret med Freja, och nu sitter jag här i soffan, nyduschad. Ska nu titta på halv åtta hos mig och robinson.

Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll.



Kommentarer
Lotta

Oj fullt upp idag. Då kommer du somna gott inatt låter det som :)



Håller med dig, det är jätteroligt att följa olika människor som lagar god mat. Man får mycket tips! Så fiskgrytan var god? Roligt att du testade den! Jag har lust att testa Carinas pasta (som var i måndags) :) Den såg himla god ut!



Hoppas du får en trevlig helg i Kilafors Maria! :)

2010-01-28 @ 21:48:03
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Inspirera Mera

Jag blev en gång erbjuden att vara med i programmet när de var i Umeå. Tyvärr så är jag ingen kung i köket, så jag tackade nej :) Kram Sandra

2010-01-29 @ 05:19:28
URL: http://inspireramera.se
klara

Halv 8 hos mig är jätteroligt att kolla på, jättemysigt! Så roligt att se va de hittar på för något och att se hur de bor hemma:)

2010-01-31 @ 00:26:35
URL: http://davidssons.bloggspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0