Böcker och tropisk hetta

Oj säger jag då bara, vilken sommarvärme vi fått. Helt otroligt. I fredags kom värmen. Termometern har visat på närmare 32 grader i skuggan hela långa helgen och en annan har spenderat helgen på jobbet, inte skoj! Var olidligt varmt inne på jobbet, luften stod alldeles stilla. Man önskade flera ggr att man låg på en sandstrand, bara att springa ner i vattnet och svalka av sig. Men nu så är denna jobbhelg över och imorgon väntar ett pass mellan 7-15:45 sen är man ledig i 1 dag. Det ser jag framemot, vila upp sig lite.

Igår kväll då jag kom hem vid 21:15 så var det 27 grader varmt ute, kändes som befann sig utomlands, det var en ljummen och alldeles underbar sommarkväll. Och imorse då klockan ringde 5:30 visade graderna redan plus 20.

Har även införskaffat lite ny läsning, just nu läser jag andra boken av Måns Kallentoft. Få se vilken utav dessa böcker det blir sen. Svårt att välja :-) Nu ska jag bara ta det lungt resten av kvällen, ska sätta mig och läsa igenom nya nr av MåBra och sen se på en film, innan det är dags att krypa ner i sängen.

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg, med sol och bad. Så får vi hålla tummarna på att sommarvärmen är här för att stanna.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0