En liten semester

Nu var det ett tag sedan jag var här och skrev i bloggen, men det har sin skäl. Dels är det sommar och man vill ta vara på solen och detta fantastiska väder vi har och sen så jobbar jag väldigt mycket. Men nu har jag varit ledig i 3 härliga dagar. Och dom har jag spenderat hos min äldsta bror och hans familj. Åkte till dom i torsdags eftermiddag, då jag slutat jobbet. Har haft 3 roliga och trevliga dagar där hos dom. Vi har varit på stan och fikat och handlat lite, besökt Järvzoo, ätit gott, bakat matbröd, busat en hel del med barnen, suttit ute och läst och myst. Ja helt enkelt 3 härliga mini semesterdagar! Detta behövde jag, ledighet och att få åka bort.

Nu är man åter hemma igen, och idag bjuds det på regnväder. Men det är rätt skönt efter alla dessa dagar med värme. Man behöver även sånnahär dagar. Håller på och tvättar lite och ska strax dammsuga. Sen får det bli en myskväll i soffan med en kopp te och en film. Imorgon väntas jobb igen, mellan 15:30-21:30.

Hoppas ni alla haft en fin helg. Bjuder er på nångra bilder från min lilla minisemester.



På Järvzoo finns även en hage där man får gå in och klappa getter och en kalv. Där gick vi in med Alfred och Viola, så dom fick klappa djuren.










Anders och Anna har många fina rosenbuskar på sin gård.


Bjöds på en somrig och god drink, på fredagskvällen innan maten.


En väldigt god förrätt.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0