Sommar med Ernst

Godkväll på er. En mulen torsdagskväll här hos mig i Hälsingland, men det är nästan lite skönt efter alla dessa dagar med extrem värme, med närmare 32 grader. Blåser svalkande vindar ute nu och sköna 23 grader. Gårdagen spenderade jag utomhus med en morgonpromenad i skogen och sedan sittandes i solstolen med näsan i boken, och bara njöt av värmen innan det var dags att åka till jobbet för ett pass mellan 15:30-21:30.

Idag har jag även jobbat, mellan 6:45-15:45. Efter jobbet blev det lite handling på ICA, sen en enkel måltid bestående av pytt i panna och ett glas med iskall mjölk. Nu sitter jag här i soffan och känner ljuvliga dofter av bärpajen som står i ugn, har bakat en blåbär/hallonpaj som jag ska ta med mig till stugan imorgon. Ska först jobba mellan 6:45-15:45, sen hem och duscha och sen så, är jag ledig hela helgen och kommer att spendera den i stugan. Pappa och Monica bor där nu under hennes semester med vovvarna, det ska bli så roligt att få träffa Freja igen, tänk vad man saknar sina husdjur. Ska bara ta de lungt och ha det bra ihelgen, sola och bada, läsa bok, ta promenader med Freja, fiska, grilla gott och bara koppla av och ha de bra. Ladda batterierna tills nästa vecka då jag endast är ledig bara på onsdagen.

Nu ska jag kika på sommar med Ersnt, sen lägga mig och läsa en stund. Önskar er redan nu en riktigt mysig helg! Åter till veckan.


Vackra rosa liljor som står på mitt köksbord.




Kommentarer
Magnus

Hur funkar det efter ögonlaserop??

Ska på förundersökniong 18/8 .... är lite "rädd" redan ..

Berätta mera

2010-08-17 @ 15:08:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0