Fika och doften av syren

Godkväll på er. Tisdagkväll här hos mig i Hälsingland, har landat i soffan nu efter en dusch och kvällspromenad i det soliga vädret som kom nu på kvällskvisten.

Idag vaknade man vid 7:30, drog mig ett tag innan Freja tyckte det var dags att stiga upp och gå ut och göra sina morgonbehov. Men då man möttes av kalla vindar och mulet väder, kändes det som att man skulle kunnat legat kvar i den varma, sköna sängen istl. Blev så frysen efter morgonpromenaden att jag satte på mig ett par raggsockor och bryggde genast en värmande kopp med kaffe.

Vid 11:30 tiden gick vi bort till Klara och hennes hund och hälsade på. Vi fikade och pratade om en massa saker, alltid lika trevligt att umgås med sina vänner. Sen har jag storhandlat och putsat fönstret i tvrummet. Ja det var min tisdag det, tänk vad dagarna rusar iväg ibland. Nu får det bli en myskväll i soffan, innan det är dags att krypa till sängs och läsa en stund innan man ska sova. Imorgon väntas ett besök på loppis och tvättid mellan 11-16.


Dessa otroligt vackra och somriga syrenblommor har fått sin plats i tvrummet och står där och doftar ljuvligt gott. En svag doft av syren sprider sig i hela lägenheten. Syrener är min favorit sommarblomma. Så fort dom börjat blomma, plockar jag alltid in en bukett. Jag önskar dom kunde blomma hela sommaren.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0