Fredag i ett regnigt Hälsingland

Godmorgon. Fredag och helg och även sista dagen på min lilla minisemester. Imorgon kl 14:30-21:30 gör man första dagen på jobbet, sen rullar det på hela sommaren, det är ju så då man är student då väntas sommarjobb hela sommaren. Imorse vaknade man strax före kl 7, och regnet smattrade mot rutan. Låg kvar en stund i sängen innan vi gick ut på morgonpromenaden, då hade regnet övergått till duggregn. Nu sitter jag här i soffan, har presic duschat och ätit frukost. Dricker en kopp kaffe nu. Snart ska jag följa med pappa på stan och handla lite. Sen får det bli fredagsmys i soffan med hemmagjord pizza, ett glass rött, lite tända ljus och en bra film.

Trevlig helg allihop!




Kommentarer
Lotta

Åh vad det är mysigt när man är inne och man hör hur det smattrar med regn utanför :) Låter som en härlig fredag! Hoppas du och Freja får en toppenhelg och att jobbet går bra imorgon. Jobbar också kväll imorn men är ledig på söndag :)



Kram på er och vi i Ödeborg önskar er en trevlig helg!

2010-06-18 @ 14:50:14
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
sofie

Känner igen det där med att jobba hela sommaren. Var längesen sist man hade sommarlov :)



Tyckte du hade en mysig liten sommarfrågelista som jag svarade på jag också :)



Trevlig helg!

Kram, Sofie

2010-06-18 @ 23:03:38
URL: http://syssla.blogspot.com
Lotta

Åh mysigt att solen kom fram då :) Här äre regn idag, men just nu uppehåll. Åh vad gott det lät!!



De har hyrt det huset de bor i men nu köpte de det så de bor kvar i samma :) Det är mycket som behövs göras men sen kommer det nog bli ett jättefint hus! Är inte så gammalt heller, tror det är byggt 1989. Stora ytor. Idag är de nere för att beställa hem kakel till badrummet, sedan blir det ett nytt ikea kök efter badrummet är klart :) Längtar till de får göra om, och vad fint det kommer bli!



hihi tack maria! Jaså har din också gjort sitt, vad funderar du på för mobil? Jag pratade med Simon igår och ja okej det kanske kan bli något annat än sony ericson också.



Trevlig lördag med jobb idag maria :) Tack, detsamma att ni också får en fin helg!

Kram,kram

2010-06-19 @ 11:15:39
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Javisst, jag ska se till att ta bilder före, under och efter. Är så roligt sen att se skillnaden! De ringde nyss och tog mått på hallgolvet - Ska bli kaklat där också.



Jaså vad roligt :) Jag håller med dig. Då kan man känna och se mer av telefonen än på nätet.



Mysigt med kungligt Bröllop idag, kul att vi hinner se lite :) Undrar om de tittar på det på sunnangården idag? (det är så det heter va?)



Ja det tror jag du kommer lätt in i :) Ska du jobba söndag också? Hoppas arbetsdagen går bra! Okej, låter som att det är lika väder som ni har men just nu regnar det här igen.



Ja det tycker jag vi läre göra! Se när vi båda är lediga. Skulle vara kul att tjöta lite :)



Åh saknar er också! Sa det till Simon igen att jag verkligen vill försöka åka upp så fort som möjligt i höst om vi är lediga torsdag-söndag.



Kram, kram Maria

2010-06-19 @ 12:35:09
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

hehe vad mysigt att ni tittade på jobbet också :D Ja det måste varit jätteroligt för de äldre att titta på bröllopet :) Jag jobbade 16.00-21.12 igår och det var jättelite folk som handlade. Nästan tomt i affären igår. Märktes att det var bröllop igår :) Simon sa att Hans Åström var på Bröllopet (tydligen Daniels kusin, såg du honom?). Haha kul med en Bollnäsbo där då på det Kungliga bröllopet :)



Oj vad du jobbar! Men vad härligt att vara ledig över midsommar så du kan vara i stugan och fira midsommar där. Okej, delad tur och då kommer du inte hem emellan? Hoppas det går bra. Aha fyller han då hehe, vilket härligt firande han läre få med hela familjen samlad :)



Jag jobbar på tisdag 07.00-14.00, onsdag 16.00-21.12, torsdag 10.00-19.00, midsommarafton 08.00-14.18 och midsommardagen 09.00-16.00. Är sedan ledig söndag och måndag.



Japp det måste vi!! :) Hihi. Kanske efter midsommar?

Tack detsamma. Här är det mulet idag, hur är vädret i Hälsingland?



Kram, kram Maria

2010-06-20 @ 11:29:00
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0