Midsommarfirande & Gävlebesök

Godkväll på er. Vilket underbart sommarväder vi fått, nu är äntligen sommaren här och vi får hoppas att denna rekordvärme håller i sig. Har varit strålande solsken idag. Igår jobbade jag delad tur mellan 7-12:30-14:30-21:45, rätt segt med tanke på att det var strålande solsken ute, men men så är det ibland.

Midsommarhelgen har varit helt underbar. Jag åkte upp till stugan i torsdags, städade stugan och satt sedan ute i solen och läste, var 26 grader i skuggan. Gick ner till bryggan och svalkade fötterna i vattnet och senare på kvällen kom Freddan med familj upp. Vi fikade och umgicks, gick och la oss vid 23 tiden.

Midsommarafton vaknade man upp strax före kl 8, till solsken men blåsväder. Åt frukost och följde sedan med pappa och Freddan ut på sjön för att fiska lite. Fick tyvärr ingen fisk, men det var trevligt med en båttur. Då vi kom tillbaks tog man en dusch och gjorde sig midsommarfin. Vid 12 tiden kom Anders med familj upp. Och strax före lunchbuffen kom Jonte och Malin. Åt en jättegod lunch med massor av godsaker. Satt och pratade ett tag efter lunchen innan det var dags för femkamp och hjälp vad vi skrattade och hade kul. Alltid lika roligt att ha lite lekar och femkamp. Eftersom min äldsta bror Anders hade födelsedag på midsommarafton så fikade vi god jordgubbstårta efter femkampen. Vid 19:30 tiden var grillen tänd och dags att lägga på det goda köttet. Åt en jättegod middag med massor av goda tillbehör, så som olika sorters potatis sallader och grillröror, tatziki, tomat och lök sallad och gott hembakat bröd. Senare på kvällen var det dags för frågesport. Gick och la oss vid 00:30 tiden.

Midsommardagen, var det lite sämre väder med solsken, blåst och regn till och från. Åkte ut en sväng på sjön även denna dag. Vid 11 tiden åkte Jonte och Malin vidare till hennes föräldrar och Freddan med familj åkte vidare till Nettans mamma och pappa för lite midsommarfirande med dom. Och jag åkte hem vid 14 tiden eftersom jag skulle upp och jobba dagen efter redan kl 7.

Ja det var min härliga midsommarhelg det, är alltid lika roligt att umgås med familjen. Vi har alltid så roligt tillsammans, man skrattar så man får ont i magen. Älskar min familj så otroligt mycket. Men älskade mamma var så saknad, denna helg. Men jag tror att du var där med oss endå, tittade till oss och skrattade med oss.

Idag har jag varit ledig, har varit ner till Gävle med Anna, Alfred och Viola. Dom följde med som mitt sällskap eftersom jag skulle ner och träffa ögonläkaren på Memira ögonlaser kliniken. Var dit och gjorde en förundersökning för ögonlaser så jag slipper glasögon. Senare i sommar ska jag ner igen och göra sjölva behandlingen, ska bli sååå härligt! Vi hann även med en fika på stan och jag shoppade även på bodyshop. En parfym som hade den ljuvliga doften av äpple, en handkräm och bodylotion.

Kom hem vid 19 tiden, tog en dusch. Varm efter denna dag, som bjudit på solsken från en klarblå himmel och väldigt varmt. Sitter nu här i soffan och kikar på filmen på tv4, med en trött tax som sällskap. Just nu är det 23 grader varmt ute, visst är det bara för underbart!

Bjuder på några bilder från midsommarhelgen och vår stuga.





















Kommentarer
Lotta

Vilka oerhört fina bilder! Jättebra bilder maria. OCH SÅ SOMRIGA :) Blir alldeles glad i kroppen när man ser dem.



Trevlig onsdag på er :)

2010-06-30 @ 09:24:43
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Jeanette

Fina bilder! Mina speciella favoriter är närbilden på dom mörkrosa och den på spannplanteringen.

2010-06-30 @ 18:24:28
URL: http://www.envackerdag.se
Ögonlaseroperation

Vad läskigt med ögonlaser, känner du någon som gjort en operation? Skulle aldrig våga tror jag..

2010-07-04 @ 02:13:54
URL: http://xn--gon-laser-z7a.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0