Sommarens guld

Då var det åter söndag och snart är även denna helgen förbi och dagen efter det stora kungliga och vackra bröllopet. Igår steg jag upp vid 8 tiden och knäppte på tv:n på engång och följde sändningarna från bröllopsdagen enda fram till kl 13:30 då det var dags att bege sig iväg till den första dagen på sommarjobbet. Möttes av en fint dekorerar matsal med ballonger och blommor då man kom till jobbet och pensionärerna satt bänkade framför tv:n med kaffe och tårta och följde de fina brudparet. Vi satte oss ner med pensionärerna då vigseln började i kyrkan och tittade på hela den cermonin och jag måste erkänna, att jag blev alldeles tårögd och rörd. Dom är ju bara för gulliga tillsammans, Victoria och Daniel. Passar så bra tillsammans. Och det fina talet Daniel höll för sin prinsessa, det var ju bara för gulligt och vackert.

Då jag kom hem vid 22:20 så tog jag en dusch och placerade mig i soffan och forsatte att följa bröllopsfesten enda tills kl 00:10, då gäspningarna blev för många och jag gick och la mig. Idag vaknade man upp till ett gråmulet Hälsingland med kallgrader, ingen sommarvärme presic. Och söndagens frukost fick bli jordgubbar med vaniljfil, smakade så gott. Jordgubbar är sommarens guld. Kan äta hur mycket som helst.

Har sen varit ute på en promenad, nu ska jag ta och äta en lättare lunch innan det är dags att bege sig iväg till jobbet igen, ett pass mellan 14:30-21:30. Jobbar även imorgonkväll mellan 14:30-21:45, tisdag 8-13:30 och så onsdag mellan 14:30-21:45. Fullt upp med andra ord.

Ha en trevlig fortsättning på denna söndag allihop. Kram på er.










Kommentarer
Lotta

Åh vad gott med jordgubbar! Mums! Blev genast mycket sugen.. :)



Hoppas du får en alldeles trevlig måndag Maria! Kram kram

2010-06-21 @ 15:24:37
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Ann-Christine

Åh så gott med färska jordgubbar! Längtar tills vi börjar få egna så man kan plocka då och då.



Hihi, angående blomstervasen som jag hade på ett fat, så var det också bra för dottern märkte senare att det också fanns spindlar i blommorna!! Då åkte dom snabbt ut! :D



Ha det bra!

2010-06-22 @ 23:34:54
URL: http://strandviksvillan.blogspot.com
emma

hej gumman

kan du inte lägga upp någon ny bild på freja<3

kram

2010-08-03 @ 19:29:40
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0