Intressanta och lärorika dagar

Då var det onsdag och sista skoldagen för denna vecka, som har varit väldigt intensiv med mycket information och smälta. I måndags började vi som sagt med medicinsk grundkurs. Igår hela dagen mellan 8:30-15 hade vi föreläsning om nervsystemet och det kan jag lova er var väldigt mycket information men väldigt intressant vetande. Man börjar förstå mer och mer varför kroppen gör si och så och så intressant och få veta hur hjärnan är uppbyggd och vad de olika delarna gör osv och vad det har för uppgifter. Många svåra ord man ska lära sig, men som sagt det är så intressant så det ska nog gå bra. Vår lärare sa att denna del i kursen om nersystemet är den svåraste och det kan jag förstå.

Idag har vi haft föreläsning mellan 9-14 om cellens uppbyggnad och vad den har för uppgift osv och även kroppens olika vävnader. Intressant. Vet ni förresten att kroppen består av 100 biljoner celler. Idag då jag kom hem satte jag mig och gjorde klart inlämningsuppgiften om cellen och pluggade även nervsystemet som vi ska ha förhör/seminarium om, på torsdag. Gäller och plugga nu.

Nu har jag placerat mig i soffan, kände att det fick räcka med pluggandet för denna dag, alldeles virrig i huvudet :-) Ska kika på drömmen om italien och greys, sen sova. Behöver sömnen efter dessa intensiva dagar i skolan. Har nu självstudie dagar tors-fre. Då ska jag plugga, städa och träna.

Hoppas ni alla haft en bra onsdag och ha en forts mysig kväll.


Kommentarer
Lotta

Oj vilka intensiva dagar ja. Hehe. Men jag är inte ens tveksam över att du kommer klara detta galant :)



Låter som två härliga dagar innan helgen. Nej inget planerat förutom tentan på lördag (09.15-14.15). Tänkte få upp vårgardinerna och sy upp. Annars bara njuta av att vara ledig, ta långpromenad om vädret tillåter :) Har ni något planerat? plugg i helgen också?



Trevlig kväll på er och sov gott :-) Hihi.

2010-03-24 @ 20:55:52
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0