Plugga, plugga och plugga...

Idag är det lördag och inte alls något trevlig väder här i Hälsingland, termometern visar ynka plus 1,5 grader och himlen är täckt av moln. Vaknade imorse vid 9 tiden skönt med en sovmorgon med tanke på att jag inte somnade förräns efter kl 1 igår natt. Åt frukost och tog sen en promenad med Freja, där det stänkte några regndroppar på oss och vinden tog i ibland, kom hem alldeles rosig om kinderna. Uppfriskande.

Nu sitter jag här och pluggar nervsysemet som vi ska ha förhör/seminarium om på torsdag, är nervöst. Är så mycket som man ska lära sig, alla hjärnans olika nervsystem, dess uppbyggnad, alla dom olika nervsystemens funktioner osv osv. Det är det centrala nervsysmetet, perfiera nervsystemet, somatiska nervsystemet, autonoma nervsystemet, nervcellen, stora och lilla hjärnan, hjärnstammen, ryggmärgen, hjärnan och ryggmärgens nerver, sensoriska och motoriska funktioner, hjärnans olika delar vad dom heter osv osv, ja ni ser det är en hel del och plugga in. Det är verkligen jätteintressant men detta är ju som sagt den svåraste delen i hela medicinsk grundkurs, ska bli skönt då torsdagen varit och man kan lämna denna tuffa del bakom sig. Gäller och plugga, plugga och plugga nu!

Tar en liten välförtjänt kaffe paus nu ialf innan jag fortsätter att svara på arbetsfrågorna som vi fick, som man kan utgå ifrån sen då man ska lära in allt inför torsdag.

Lördagskvällen blir ialf lugn och mysig, med god mat, tv och film. Exakt vad jag behöver efter en hel dags pluggande.


Vårblommor på mitt tvrums bord. Så söta.



Kommentarer
Lotta

Åh men vad duktig du är Maria. Hjääääälp vad mycket att kunna till på torsdag! Hoppas det går bra, men det tvekar jag inte ens på att det gör för dig :) Ja vilken känsla efter torsdag och ha det gjort hehe.



Trevlig mysig lördag på er. Ja men absolut, du är verkligen värd en lugn lördagkväll efter allt slit med nervsystemet!



Kram, kram!

2010-03-27 @ 20:12:14
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0