Premiär

Då var det onsdag och som man säger lill lördag och snart helg igen. Tänk vad veckorna går fort. Svisch säger det så är det sommar, underbart! Idag började vi i skolan igen efter sportlovet, en mjukstart med en lektion mellan 9-12 bara. Och imorse vaknade man till ännu en dag med solsken, vi blir ju bortskämda så nu kommer man bli arg då det blir ett bakslag i vädret. Nu får det faktiskt fortsätta såhär, så våren kommer igång riktigt.

Då man kom hem från skolan, gjorde jag iordning en smoothie med hallon och banan och satte mig i soffan och kikade på sex and the city innan jag började med dagens middag som blev potatisbullar med lingonsylt, så gott.

Nu har jag nyss kommit hem från en kvällspromenad på ca 1 tim, utan hund (hon är hos pappa nu tills imorgon) kändes ovant att gå själv då man är van att ha sin lilla promenadlimpa med sig. Och då till min bloggrubrik, för på denna kvällspromenad var det premiär, invigde mina nya gympaskor som jag köpte då jag var ner till Jonte och Malin i Stockholm i december. Tänk vad härligt att man kan ha gympaskor på promenaden, det är ett säkert vårtecken. Kändes bra att få promenera på bar asfalt igen. Efter promenaden blev det ett snabb besök på ICA för att inhandla bananer, äpplen, mango och kiwi. Nu ska jag fortsätta att kika på tv innan det är dags att krypa i säng och sova så man är utvilad för en lång skoldag imorgon.

Kram på er!


Kommentarer
Anonym

för 2 månader sen gjorde dom ett ultaljud o kolla hennes hjärta för dom tyckte hjärtat såg stort ut på röntgen men det stämde inte. men då upptäckte dom att hennes klaff var för tjock.

tyvärr något hon är född med.

för i flera år har jag försökt ta reda på varför hon hostar när hon är upphetsad och ansträngd. detta var anledningen. men ingen annan vetrinär har trott det var hjärtat förräns jag kom till djur sjukhuset. är så rädd att detta hjärt felet ska förkorta hennes liv men om det blir så får man ju försöka ge henne det bästa hund livet hon kan få. men jag är väldigt uppmärksam på abby så jag märker alltid väldigt snabbt när något inte stämmer så jag fösker att inte oroa mej. vetrinärerna är så duktiga idag ju.



vad händer hos dig o freja idag?

kram emma o abby

www.enlitentax.blogg.se

2010-03-18 @ 10:06:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0