Slask och töväder

Underbart väder vi har. Det är äntligen töväder ute! Visst, det är ett litet minus då det blir så himla slaskigt innan all snö försvunnit men just nu känns det som att det struntar jag i, för det är så härligt att det äntligen är töväder! Kan man ana att våren är på ingång? Hoppas hoppas. Säger som Tony Irving MEN vi ska inte ropa hej än, för det kommer säkert ett bakslag med snö då vi inte vill ha det, så vi får väl njuta så länge detta väder håller i sig. För våren kommer ju så småningom.

Idag vaknade man strax före kl 7, låg och drog mig en liten stund innan jag och Freja tog en uppfriskande morgonpromenad. Sen tog jag och bakade en banansocker kaka och kolakakor. Vet inte vad de är, men jag får sån energi då det blir sånt här väder och man går våren till mötes. Det liksom spritter i kroppen och man känner hur glad man blir och energin flödar (fast vissa dagar är den låg också *ler*) Hade som vanligt sällskap av en nyfiken liten tax då jag bakade, måste ju vara med utifall det ramlar något gott på golvet eller om man får slicka ur skålen sen. Har även städat idag.

Nu har jag landat här i soffan, har presic slagit på tv:n och inväntar att halv åtta hos mig ska börja. Ljusen är också tända. Kommer spendera resten av kvällen här i soffan, bara slappna av och ha det bra.

Ha en fortsatt mysig torsdagskväll allihop.



Kolakakor, väldigt goda!


Min lilla gumma, som alltid är ett sällskap i köket då de är matlagning på gång :-)



Kommentarer
Trulsan

Kikar tillbaka, kul med besök :)



Hur i hela världen kan man säga nej till de där bedjande ögonen, måste ju vara omöjligt...

2010-03-11 @ 21:58:39
URL: http://trulsan.wordpress.com
Sofie

Bilderna på hundarna har jag fotat med ett porträtt-objektiv som heter 50mm f. 1,8 :)



Gott med kolakakor! Älskar småkakor, hade gärnat tackat ja till en till kaffet :) Söt hon är Freja, känner igen den där minen!



Trevlig helg!

Kram, Sofie

2010-03-12 @ 09:55:29
URL: http://syssla.blogspot.com
Lotta

Måste säga att Frejas kort verkligen talar med sin blick vad hon vill. Sötare får man leta efter hehe :) Frejafisan!



Åhå ja de låtarna är ganska bra, men då tycker jag Eric Saade och Salem Al fakirs eller Anna Bergendahls låtar är bättre :) Och så Peter Jöbacks är ganska bra! Oj, kanske blir lite svårt ikväll trots allt..



Vilken mysig helg det låter som :) Och vilket vårväder det är!!! Wiiiiiiiiiiiie



Tack detsamma Maria!

Kram, kram

2010-03-13 @ 12:24:00
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0