Solskens lördag!

Idag är det lördag och med det helg. Gårdagen var jag iväg och tränade 1 tim på rehab och sedan avnjöt jag en god och nyttig lunch där innan jag tog en promenad i solskenet för ett besök hos frissan, ett efterlängtat besök. Blev klippning, färgade/slingade håret, så nöjd! Så nu är man vårfräsch i håret. På kvällen var det fredagsmys som gällde, slappade i soffan och bara njöt av att helgen äntligen var här.

Imorse vaknade man utvilad kl 8 och inte nog med det, möttes man av strålande solsken från en klarblå himmel. Åt frukost och gjorde sedan iordning lite matsäck och tog en långpromenad med Freja. Så underbart, med fågelkvitter, takdropp, solens varma strålar mot ansiktet och man känner hur bra man mår i hela kroppen och ett leende letar sig fram på läpparna. Mötte många människor som var ute på promenad idag och dom såg lika glada ut dom. Efter promenaden satte vi oss i solen och fikade lite och bara njöt av solen. Satt ute ca 2 timmar innan vi begav oss hemåt igen. Kände att jag fick en sådan energi av detta fina väder, att jag tog och bakade matbröd och städade. Nu doftar lägenheten av lavendel, såpa och nybakat bröd.

Kvällens middag blev pasta och pastasås med räkor och ett glas vin. Sitter nu i soffan och inväntar att melodifestivalen ska börja. Ska mumsa på ost och kex och bara mysa!

Hoppas ni alla haft en lika fin och solig dag som vi har haft här i Hälsingland och ha en fortsatt trevlig lördagskväll. Kram på er ♥


Kommentarer
Lotta

Oj men vilken hurtig lördag. Vilken enregi man får av vädret som varit i helgen och som fortfarande är :) Härligt att ta med matsäck och fika ute i friska luften!



Vad roligt att du blev nöjd med håret, nyfiken vad det var för färg/färger du färgade i? Jag klippte mig bara :) Jätteskönt och håret känns så fräscht!



Nemen vad synd att du inte hittade boken.. Sett den i varje bokaffär + åhlens här. Synd att bokrean inte verkade nå vidare i bollnäs.



Hoppas ni har en alldeles bra måndag! :)

Och du krya på dig din lilla stackare. Fyyyyyy

2010-03-08 @ 19:25:46
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0