Sommartid är här

Nu har vi ställt om klockorna till sommartid, känns väldigt bra, nu går vi mot ljusare tider. Och det märktes på engång ikväll, då klockan var 19 så var det fortfarande ljust ute, visst är det underbart? Lördagskvällen igår var sådär lugn och mysig som jag behövde efter en dag med plugg. Kikade på körslaget och film. Gick och la mig vid ett tiden. Så imorse var det skönt med en extra lång sovmorgon.

Vaknade upp till ett mulet och trist väder, så tankarna och vårkänslorna man haft var som bortblåsta. Gick den obligatoriska morgonpromenaden med Freja och sen åt jag frukost framför nyhetsmorgon. Annars har denna söndag varit rätt lugn. Har varit iväg och lämnat Freja hos pappa och Monica, tack snälla pappa att du ställer upp och har Freja dom dagar jag går i skolan, du är så snäll min älskade pappa. Sen har jag pysslat lite här hemma i lägenheten, möblerat om och fixat lite. Det behövs inte alls så mycket förändring för att det ska kännas som nytt. Har även lagat mat, det blev paj med bacon, broccoli, fetaost och tomater. Sen myst i soffan med en kopp kaffe och läst tidningarna topphälsa som kom på posten i fredags och härliga hund som jag köpte idag då jag var iväg och handlade.

Nu sitter jag i soffan och kikar på Bubblan på svt 1. Väntar på att Johan Falk filmen ska börja, efter den kryper jag ner i sängen och sover, så man är utvilad imorgon, då de är dags för en ny skolvecka.




Kommentarer
Lotta

Låter som en mysig söndag inomhus :) Köper också härliga hund ibland, kul tidning att läsa!



Lycka till i veckan med skolan, och speciellt på torsdag. Ska lägga några extra tankar på dig då :) Väntar på spänning att få höra hur det går på torsdag hihi. Lycka till Maria!



Ja visst är ens föräldrar änglar :) Håller med till fullo!



Trevlig måndag Maria och hoppas det gått bra på föreläsningarna idag.



Kram, kram!

2010-03-29 @ 11:00:39
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0