Vårkänslor

Då var det åter söndag igen och helgen är snart förbi, tänk att tiden går så fort ibland, fast nu är det bara skönt för då blir det vår och sommar snabbare! Helgen har varit jättebra, lugn och skön. Var ju som sagt husvakt åt pappa och Monica som har spenderat sin helg i underbart vackra Stockholm. Jag och Freja tog en cykeltur dit i fredags kväll. Åt middag direkt, soppa och hembakat bröd. Sen tog vi en promenad innan vi parkerade oss i soffan under filten för att se på lets dance och självklart solsidan och med en liten godis skål som sällskap. Stupade i säng vid 23 tiden, trötta.

Lördag vaknade man vid 7 tiden, men låg och drog mig 1 timma innan jag steg upp och möttes av strålande solsken från en klarblå himmel och genast blev lördagen mycket bättre. Åt frukost och tog sen med Freja på en långpromenad, så härligt att kunna ta fram den tunnare jackan, promenera i gympaskor och ha fingervantar istl för stora varma vintervantar. Var så härligt att promenera där i solskenet och höra fågelkvitter, Freja sprang fritt och nosade överallt och även hon såg ut att njuta i fulla drag av vädret. Vårkänslor säger jag bara! Efter promenaden satte jag mig i en solstol med en kopp kaffe, en bok och tidningar som sällskap och där satt jag i några timmar och bara njöt. Lördagskvällen blev även den lugn med god mat och tv. Kikade på körslaget fram tills kl 21 då jag tittade på den första delen i millenium serien. Somnade gott sen vid 00:30 tiden.

Idag vaknade man vid 8 till ett snöigt Hälsingland, och så var dom vårkänslorna som bortblåsta. Termometern visade -1 grad och blötsnö, inga +12 grader som lördagen bjöd på. Nu sitter jag här, mätt och belåten efter middagen som idag blev våfflor med grädde och hemmagjord sylt. Väntar på att bandyfinalen mellan Bollnäs-Hammarby ska börja. Sen får det bli en kvällspromenad, innan man myser ner sig i soffan för att se på Johan Falk filmen. Och den trista vädret som det bjöds på imorse har nu försvunnit, för ute skiner solen igen! Jippi.


Kommentarer
Sofie

Låter som att du har haft en avkopplande och fin helg :) Själv har jag mestadels suttit med skolarbete men gårkvällen spenderades hemma med tjejkompisar surrandes över varsitt vinglas.



Här har vi fortfarande full vinter och töar det litegrann så fylls det snart på med mer snö igen. Längtar efter barmark och kunna sitta ute utan att ha en hög driva snö framför sig :)



Ha det gott!

Kram, Sofie

2010-03-21 @ 17:58:17
URL: http://syssla.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0