En ledig måndag

Började denna lediga måndag med en 30 min promenad med Freja innan frukost, är så härligt tycker jag. Man blir pigg och det är så uppfriskande. Efter promenaden var det extra gott med frukost som bestod av havregrynsgröt. Sen har det regnat till och från här i Hälsingland idag, så jag har passat på att göra undan saker inomhus. Har målat klart skänken jag har haft i köket, den fick en makeover med vit färg, allt blir ju så mycket fräschare med vit färg. Sen fick jag för mig att möblera om, flyttade in den nymålade skänken in till tvrummet och tog och gjorde en mysig läshörna med korgstolen i köket istl. Väldigt nöjd. Har även varit och handlat och lagat mat, som blev lax i ugn.

Nu på kvällskvisten tog jag och Freja en promenad igen, runt bäck (en jättemysig motions slinga i skogen här) där hon fick springa fritt. Så idag har jag gått mina 8000 steg :-) Har även tagit en dusch där jag la både en ansikts mask och hårmask. Har nu krypit upp i soffan i min mysiga snobben pjyamas från HM. Ska kika på halvåtta hos mig, talang 2010 och sen kommisarie Anna Travis, innan det är dags att krypa till sängs. Imorgon är det dags för praktik igen efter 3 dagars ledighet, jobbar 8-15:45, ons-tors-fre är det kvällspass 13:30-21:30, så det är fullt upp hela veckan lång.




Kommentarer
Emma

abby mår ganska bra.

verkar inte vara sämre,men hennes hosta hon får då och då när hon är "stirrig" är inte så rolig. den får hon för att blodet har svårare att ta sig igenom hjärtklaffen men det brukar inte bli problem förräns dom blir äldre.

men jag tar så väl hand om henne jag kan.

har dock svårt att få ner henne i vikt efter hennes operation när hennes livmoder och äggstockar togs ut. men någongång ska jag nog lyckas

hur är det med freja?

2010-05-10 @ 23:16:24
URL: http://enlitentax.blogg.se/
Lotta

Åh vad fint det blev med en vit skänk! Ja tänk vad lite vit färg kan göra. Jättefräscht! :)



Javisst självklart det kan vi göra! Vore jätteroligt att ta med dig dit och få se dig bli sminkad och fotad. Det gör vi! Har tyvärr inte mycket ledigt i sommar.. Men i höst passar det utmärkt när skolan börjar igen :) Vore hur kul som helst.



Tänk vad fint du gör! Du får komma hit och hälsa på i höst så vi kan göra om lite här ;) Du är ju så duktig på det!



Hoppas jobbdagen går bra och även jobbandet resten av veckan :) Full rulle för dig.



2010-05-11 @ 12:52:04
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Anonym

min dator klydda så vet inte om det jag skrev kom med innan men får skriva om.



hennes hjärtklaff kan man inte göra något åt.

bara underätta genom att hålla vikten ,light foder,lagom långa promenader,foder där det ska vara så lite natrium i som möjligt.för salt är ju inte bra för varken vårat hjärta eller hundars.

man kan endast göra något åt hennes hjärtfel om det skulle samlas vätska i lungprna alltså hjärtsvikt som detta tyvärr kan leda till när dom är äldre.

men jag hoppas jag kommer slippa det.

för jag vill jo ha min fyrbenta vän så länge som möjligt.



kram emma o abby

www.enlitentax.blogg.se

2010-05-12 @ 18:01:50


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0