Helgen

Oj det blev visst en liten bloggpaus under helgen, men nu är jag åter här igen och klottrar. Helgen har varit lugn och mysig med inga inplanerade måsten eller planer. Lördagen vaknade man vid 9 efter en skön och behövlig sovmorgon, utvilad och pigg. Åt en god frukost och tog sen en långpromenad med Freja i skogen, och invigde även min nya stegräknare där man ser hur många steg man gått, hur många kilometer och hur många kalorier man förbrukat, kul faktiskt. Har gjort ett löfte till mig själv att jag ska gå mellan 8000-10 000 steg per dag och så ska jag även ha den på jobbet, och se hur många steg man tar där på en dag.

Efter promenaden avnjöt jag en kopp kaffe mot husväggen i solen med en bra bok och Freja som sällskap. Satt där en stund och myste. På eftermiddagen bakade jag bröd och räkpaj som blev kvällens middag. På kvällen slappade jag i soffan med film.

Imorse tog jag en 40 min promenad med Freja innan frukost, var så härligt att mötas av solsken och fågelkvitter på morgonen och se hur allt grönskar ute, det blir mer och mer grönt för varje dag som går. Så härlig årstid nu. Sen har vi varit ner till lilla Viola gumman och firat henne som fyllde 1 år i torsdags, tänk att hon redan blivit 1 år fasters lilla gofis. Vi bjöds på gott fika och många skratt. Nu sitter jag här i soffan, har presic ätit. Ska nu kika på Wallander filmen innan läggdags.

Hoppas ni alla haft en riktigt trevlig helg. Kram på er.


Köpte nya blommor på ICA i fredags, tyckte dom var så söta. Pryder nu mitt bord i tvrummet.


Har tröttnat på mina kuddfodral som jag har i soffan, tänker sy nya. Har ni några tips där man kan hitta snygga tyger på nätet? Vore tacksam för lite tips :-)



Kommentarer
Lotta

Härligt med en helg då man inte har något planerat :) Det är så underbart ute nu när allt börjar grönska och man känner hur vindarna blir varmare för varje vecka!



Hoppas ni haft en bra måndag.

P.S. Kikade in på facebook och dina bilder och såg den nya skivan, fy fan vad snyggt det blev! Simon tyckte det också hihi.



Kram, kram

2010-05-10 @ 18:38:35
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Haha såg din kommentar nu. Taaaaaack vad gullig du är Maria hihi! Ja det var hur kul som helst. Jag vill ta med dig dit! Det finns även i stockholm :) Det är gratis att bli sminkad och fotograferad, det är bara bilderna som kostar och då behöver man inte köpa om man inte vill. Man kan bara köpa ett eller också köpa flera. Jag köpte 11 kort för 1650 kr. De ligger på en cdskiva så man får tyvärr inte kort i handen. Men det kan man ju lämna in i en fotoaffär eller nå om man vill ha senare. Tycker också du skall göra något sådant här :) Ja precis, det var synd.



2010-05-10 @ 18:44:35
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0