Måndag

Då var det åter ny vecka och måndag. Imorse ringde väckarklockan vid 6, bara att stiga upp ur den varma sköna sängen för att gå till tvättstugan och slänga in dom två första maskinerna med tvätt. Ja det fick bli såhär tidigt idag på grund av att dagen är rätt fullproppad som den är. Så då kände jag att det var skönt att få undan tvätten tidigt, bokade tiden mellan 6-11. La mig i sängen igen och myste med Freja, medans jag väntade på att dom första maskinerna skulle bli klara.

Ute möttes man av en frisk och lite råkall morgon, med solsken. Tog senare en liten morgonpromenix med Freja innan frukost. Nu sitter man här med en kopp kaffe, ska snart ta en vända med dammsugaren och sen vänta på att tvätten ska bli klar. Efter den blir det en långpromenad med Lotta och hennes 3 charmtroll. Resten av dagen innehåller främmande kl 12:30, uträtta lite småärenden, ta reda på tvätten, laga mat och sen bara mysa ner sig i soffan och ta de lungt, min förkylda kropp behöver det, så man orkar med att stiga upp då klockan ringer 5:20 imorgon bitti, dags att bege sig iväg till första dagen på praktiken. Kommer kännas som man är där och jobbar istl för att praktiserar, har ju som sagt jobbat inom äldreomsorgen sedan år 2004, men det ska bli så roligt endå. Ett litet break från studierna i 4 veckor, men man kommer sakna skolan och klasskompisarna.

Hoppas ni alla får en riktigt fin och trevlig vecka och måndag! Kram på er.




Kommentarer
Lotta

Hehe då ska jag se till att knäppa kort på den så snart som möjligt :) hihi tack! Åh vad jag längtar att få hämta den på fredag!



Tack det kändes helt okej. Är de snälla med rättningen kan det bli ett G men det kan lika gärna bli underkänt om jag har otur. Spännande att se hur det går. Har du fått tillbaka fler omdömen från dina arbeten?



Oj det blir en tidig första dag på jobbet/praktiken imorn :) Förstår att det kommer kännas som att du jobbar då du gjort det många år nu :) Hoppas du får sommarscehmat snart, skall bli kul att höra hur du ska jobba i sommar! Jag fick iallafall mitt grundschema förra veckan :) Fick vikariat ju iår på 25 timmar/v och sedan ökar chefen på med extratider då personal försvinner på semester, de tiderna har jag inte sett ännu.



Hoppas ni får en mysig kväll efter en proppfull dag med aktiviteter :) Och krya på dig!



Kram, kram

2010-05-03 @ 22:47:21
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0