Min lediga torsdag

Torsdag och jag är ledig idag, har varit på praktiken mån-tis-ons. Vakande upp vid 8 tiden efter en skön och behövlig sovmorgon. Låg och drog mig ett tag men tillsist steg jag upp, kunde inte hålla mig längre då man hörde fågelkvitter från det öppna fönstret. Har dom senaste nätterna sovit med fönstret på glänt, de är ett tecken på att sommaren är på väg :-) Inatt vaknade man av att regnet öste ner och smattrade sådär mysigt mot fönstret.

Tog en morgonpromenad med Freja innan frukosten, ute möttes vi av mulet väder men termometern visade +20 grader redan kl 8:30 på morgonen. Är väldigt fuktig luft ute idag, så det förvånar mig inte om det blir åskväder senare. Förra fredagen var det ett rejält åskväder här men några rejäla smällar och så blev det strömavbrott 3 ggr!

Just nu har jag tagit en liten kaffepaus, håller på och städar och ska snart ta och baka matbröd. Sen får det bli en till promenad med Freja, innan det är dags att laga lite mat. Kvällen blir lugn, har inget inplanerat. Imorgon väntar ett pass på praktiken igen mellan 13:30-21:30, likaså på lördagkväll 15:45-20:45 och söndag 14:30-21:45. Så jag vet då vad jag ska göra denna helg ialf. Jobba. Passar nu på att önska er alla en mysig helg utifall man inte kikar in nå mer i helgen, men återkommer till veckan.  


Hoppas ni alla har en toppenbra torsdag. Kram på er.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0