Regnet det öser ner

Jaha, vaknade upp vid 8 denna söndag av att regnet öser ner utanför mitt fönster. Grått och trist väder. Efter flera dagar med sol och sommarvärme, blir man besviken då dessa dagar med regn kommer. Men det var som jag sa tidigare, vi ska inte hurra än över värmen, och hoppas att den ska hålla i sig för det kommer alltid dessa bakslag med regn och kyligare väder.

Gårdagen var helt underbar, varmt och soligt. Tog en cykeltur på morgonen innan frukost, sen satte jag mig ute och läste innan det var dags att gå in och duscha, äta lunch och bege sig iväg och jobba mellan 15:45-20:45. På jobbet stod luften helt stilla, så varmt. Men det gick bra ialf. Kom hem strax efter kl 21, tog en dusch och myste sen ner mig i soffan och kikade på film innan läggdags.

Nu sitter jag här i soffan, fortfarande i pjyamas. Blir att mysa inomhus innan det är dags att åka på praktiken igen, för ett kvällspass. Veckan som kommer är fullbokad varenda dag, måndag är det praktik mellan 7-15:45, tisdag ledig med då är det ärenden som ska uträttas och tvätttid på kvällen mellan 16-21, onsdag praktik mellan 7-15:45 sen ett besök hos frissan kl 17, torsdag dags för sista dagen på praktiken mellan 8-15:30 och sen på fredag kommer äntligen helgen jag längtat så efter, åker då buss ner till Jonte och Malin i Stockholm på fredags eftermiddag och kommer spendera min helg hos dom. Ska bli så kul. Behövligt att få komma bort några dagar känner jag.

Nu ska jag dricka en kopp kaffe och kika vidare på nyhetsmorgon. Ha en trevlig söndag allihop. Kram på er.


En bild från i sommras.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0