Tisdag hos mig

Godkväll på er. Då var det åter tisdag och sista dagen på vårat lilla höstlov, imorgon är det dags att bege sig till skolan igen efter 6 dagars ledigt. Denna vecka ska vi göra klart social omsorgs kursen för att nästa vecka börja med en ny kurs, etik och livsfrågor och även ändrade skoldagar. Vi kommer att gå tis-ons-tors istl, enda fram till jullovet. Det känns bättre att få ha självstudiedagar på måndag och fredag istl.

Igår var jag till frissan och klippte mig, ett efterlängtat besök. Man känner sig så fräsch och fin då man går ut därifrån och det känns att man blivit av med lite hår. Underbart med andra ord! Den 20 dec är det dags för nästa besök i frisörstolen och då är det både klippning och färgning, så man är fin till jul. Köpte även lite hårprodukter hos frisören igår och även en rosa mini plattång från OBH nodica på elaffären. Nöjd.

Idag har jag varit med pappa i skogen, mysigt och rofyllt i skogen. Men ack så kallt det blåste idag. Den varma duschen var efterlängtad då man kom hem. Nu sitter jag i soffan och myser med lite tända ljus. Utanför mitt fönster blåser det kraftigt, man bara väntar på att snö ovädret ska komma även till oss här i Hälsingland. Någon kvällspromenad lockar inte alls denna kväll, utan mys inomhus lockar mycket mer!



Igår köpte jag en ny blomma på blomsteraffären, hjärtan på tråd. Tycker den är en sådan söt blomma. Fick sin plats på skänken i tvrummet. Blev jättebra!



Kommentarer
Noomi

Hej!

Såg att du hade hittat min blogg. Roligt att du gillade den :) Ja, man kommer alltid att sakna de som fattas oss...

/Noomi

2010-11-11 @ 00:32:39
URL: http://noomiw.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0