Disco bowling!

Godkväll allihop där ute i Sverige! Här skiner solen just nu i Hälsingland, men det blåser stormvindar. Riktigt otrevligt! Det är så härligt att se hur snön försvinner mer och mer för varje dag, inte mycket snö kvar nu, gräsmattorna börjar på sina ställen bli gröna, fler vårtecken dyker upp. Vilken underbar känsla, våren är här. Så jag längtat!

Idag har det varit en väldigt lång skoldag, fredagar brukar annars kännas korta men idag var det så segt. Var då den längsta förmiddag jag varit med om.. gäääsp! Vi började med en ny kurs igår, den sista kursen i sjukvård nämligen geriatrik. Den är intressant och lärorik. Kommer läsa denna till v 17. Och v 18 är det äntligen dags för den efterlängtade praktiken på hjärtintensiven på sjukhuset i 4 veckor och sen efter det är den bara 3 skoldagar kvar, herrejösses vad tiden gått fort. Känns både konstigt och väldigt skönt att bli klar med skolan och färdigutbildad till undersköterska, men endå lite skrämmande också. Nu kan man bege sig ut i arbetslivet på riktigt, med en utbildning med sig! Ångrar mig lite att jag inte gick omvårdnadsprogrammet på gymnasiet, då jag istället valde barn och fritid, den gav ju ingen färdig utbildning. Men men, nu så är man snart klar med sin drömutbildning, har tänkt jobba ett tag och kanske sedan söka till sjuksköterske programmet på högskolan.

Har precis ätit kvällsmat, hemmagjorda hamburgare. Ska nu ta en dusch och göra mig iordning för bowling med ett gäng fina vänner kl 21. Ska bli så kul. Dom har disco bowling ikväll, roligt!

Önskar er alla en trevlig fredagkväll och helg. Kram till er alla ♥






Min fina perlagon på köksbordet.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0