Före och efter

Godkväll. UNDERBART vårväder även idag, man blir ju så glad av detta! Bara att hålla tummarna att maj månad blir fin även den och sedan en fin och varm sommar. Imorse vaknade man upp vid 7:15, låg kvar och drog mig någon minut innan jag och Freja gick ut på våran morgonpromenad, möttes av 8 plusgrader och blöta vägar, och doften av nattens regn. Visst doftar det gott efter det regnat? Blir en speciell doft.

Efter promenaden blev det frukost (fil och musli, med en kopp kaffe och äggsmörgås) vid köksbordet med nya nr av Topp Hälsa, det är en tidning som jag verkligen gillar. Har väl inte hänt så mycket mer denna dag. Har varit och handlat, städat och varit ute i det fina vädret. Nu efter den kortare kvällspromenaden satt jag och Freja ute vid våran lilla uteplats, ställde ut mina trädgårdsmöbler idag och planterade även penseèr i en zinkkruka, som pryder bordet, mysigt! Kvälls solen värmde så gott, såg att termometern visade på 22 grader i solen. Härligt, härligt!

Nu ska jag ta och slappa i soffan, se på SOS internationell och Grey`s, innan läggdags. Imorgon väntas skola mellan 8:30-14 sedan är vi lediga under påsk och hela veckan efteråt, nice!

Här kommer dom utlovade bilderna på min makeover av min lilla hall.



Hallen före, här har jag redan hunnit tagit ner hatthyllan och spegeln och rivit tapeter och spaklat där det fanns behov av det.


Efter, blev riktigt nöjd. Är sugen på att måla yttedörren vit eller i en såndär svart färg som man kan skriva på med krita, förresten vet någon vart man kan få tag på sådan? Det måste väl finnas i en vanlig färgaffär va? Även spegelramen ska få en annan färg, nämligen guld. Och taklampan ska bytas ut.


Här skymtar även köket. Är sugen på att lägga in ett nytt golv också i hallen, ett såndant där klick trägolv. Ska man ha mörkt trä eller ljust?! Vad passar bäst i denna lilla hall?



Kommentarer
hypnotica

Skitfint:) stilrent och smakfullt i härliga färger. U go girl

2011-04-22 @ 16:39:57


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0