Vårtecken

Godkväll! Solen skiner här hos oss i Hälsingland idag och det är 14 plusgrader och min förkylning är bättre, hurra! Det var så härligt att gå ut imorse vid 7:30 på våran obligatoriska morgonpromenad och mötas av frisk, klar vårluft och redan 6 plusgrader.

Idag har jag bakat en äppelsockerkaka som jag ska bjuda på ikväll, då Helene kommer och fikar. Även pappa fick en bit nybakad sockerkaka, tyckte han behövde en paus i sin tapetsering. Det var han värd! Vi satt ute där hos dem och fikade i solen, riktigt mysigt! Gick hemåt igen vid 13 tiden, tog och dammsög inne för herrejösses vad grus det släpas in av både mig och Freja nu. Jag älskar verkligen våren, men hatar allt grus som så envist ska följa med in. Sen kunde jag inte hålla mig inne utan tog med mig solstolen, Freja och boken och gick ut och satte mig mot husväggen och bara njöt av den värmande solen. Fick även se ett säkert vårtecken, 2 st fjärilar och vårblommor som sakta kommer fram vid husväggen, och även att dom börjat sopa gatorna från allt grus, det är också ett säkert vårtecken!

Efter kvällens bestyr med middag och diskning tog vi och gick ut igen på en kortare promenad och där invigde jag vårjackan. Man riktigt kände hur solen värmde. Jag önskar mer av detta väder nu tack! Är ju så underbart att våren äntligen är på väg. Vill göra som Ronja Rövardotter och gå ut och skrika ut ett vårskrik... Tjohoooo!!!

Hoppas att ni alla haft en lika underbar dag i solen som vi haft. Kram.




Såhär mysigt hade Freja det imorse. Hon har rätt så konstiga sovställen ibland, nämligen på armstödet på soffan. Först stod hon där och kikade ut genom fönstret, men när det inte dök upp något av intresse så la hon sig tillsist och sov istället. Ja dom är för härliga våra husdjur, dom har sin personlighet!




 





 



Kommentarer
Elin gabriella - Mops & Chihuahua

Hihi vilken myyyysbild på Freja :) Helt underbar!

2011-04-06 @ 22:24:16
URL: http://elingabriella.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0