Regn och mys inomhus

God eftermiddag/kväll. Vad säger man då kl är efter 17? Söndag och även denna helg är snart förbi. Imorse vaknade jag strax före kl 5, av att regnet smattrade mot fönsterbläcket, kände även att halsen var öm och torr som saharas öknen, steg därför upp och drack vatten och kikade ut. Ja regnet stod som spön i backen, underbart tänkte jag, nu försvinner snön! Så härligt att få höra regnet mot fönstret. Somnade om med ett leende på läpparna och vaknade vid 8 igen, fortfarande förkyld och med öronvärk.

Har tagit det väldigt lugnt idag, så det passade alldeles utmärkt att det bjuds på regnväder nu, det enda som hänt här hemma är att jag tvättat lite kläder och lagat mat. Ska nu bege mig till soffan igen, ta en alvedon och bädda ner mig med Freja, och läsa och kika på tv resten av denna dag. Vila, vila, vila så man blir frisk snart. Saknar långpromenaderna och träningen redan.. Jag är ingen soffpotatis känner jag :)

Hoppas ni alla haft en toppenbra helg. Kram på er.



Min lilla gofisa!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0