Sommarvärme!

Godkväll på er. Påskafton är här och med den sommarvärme, det är så varmt och härligt ute! Har varit så i några dagar nu, man bara njuter i fulla drag av detta underbara vårväder. Gräsmattorna är gröna och träden slår ut mer och mer för varje dag.

Än så länge har denna påskhelg varit kanon.

skärtorsdagen kom jag hem vid 15:30 tiden. Duschade och väntade sedan på Lotta och hennes hund Ebba, som kom vid 16:3o tiden. Vi gick på ica och handlade till middagen, som blev grekiskt fläskfilepanna med god sallad till och kladdkaka med grädde till efterrätt. Smakade gudomligt gott. Vi har inte setts på 6 månader så det var så kul att äntligen träffas, hade massor att prata om. Är så glad att ni bestämde er att komma hit över påskhelgen och hälsa på. Så uppskattat. Vid 22 tiden gick dom hem igen.

Långfredagen, vaknade man upp till fågelkvitter och strålande solsken. Åt frukost och åkte sedan upp till stugan över dagen. Vi satt ute hela dagen lång och solade och myste. Lekte med Alfred och Viola, åkte fyrhjuling och åt jättegod påskmiddag. Var så varmt så man kunde sitta ute i bara linne. Pappa var till och med ute och rodde med båten i våran vik. Första långfredagen han har kunnat gjort det. Var hemma efter kl 19 på kvällen. Var så trött då, så jag slappade bara i soffan resten av kvällen. Kroppen är inte riktigt van denna värme ännu.

Idag är det lika varmt och soligt ute. Har varit 21 grader i skuggan. Vid 11:30 tiden tog jag och Freja en promenad med Lotta och Ebba, stannade även och köpte glass som vi åt på en bänk i solen, Freja har till och med premiär badat idag och vi såg även fina vitsippor på promenaden. Sedan har jag suttit ute på min uteplats hela dagen och solat i linne, med en kopp kaffe och boken som sällskap.

Nu är maten precis klar. Lax i ugn med pressad potatis, kall örtsås och sallad till. Efter maten ska jag ut i solen en stund till sedan se körslaget och film. Imorgon blir det fika med Lotta och Ebba.




Den enkla dukningen på skärtorsdagen. Även ett nytt doftljus från Åhlens som doftar ljuvligt av äppel och passion.


God grekisk fläskfile panna med en kall sås till gjord på turkisk yoghurt, örtkryddor och lime. Sedan kladdkaka med grädde och physallis.


Pappa är ute på våran vik i stugan i en utav våra båtar.


Denna bild tog jag idag med mobilen, då jag satt ute i solen!



Kommentarer
Natalie

Svar ; haha :) Oj, jag har precis börjat :P Är inne på första terminen bara :P Själv då? :D

2011-04-24 @ 05:16:10
URL: http://hnv.blogg.se/
Natalie

Svar ; Åh gud va skönt! Blir det att söka jobb sen eller? :)

2011-04-24 @ 17:45:39
URL: http://hnv.blogg.se/
Natalie

Svar ; aha va kul :D Blir det jobb inom vården eller? :)

2011-04-25 @ 17:21:11
URL: http://hnv.blogg.se/
Natalie

Svar ; aha okej :) trevligt värre. Ja men precis, man blir ju superglad =) Oj, jag har ingen aning om vart jag vill jobba. Jag har ju två terminer på mig att fundera på det. I andra terminen ska vi praktisera inom handikappsområdet, och sen i tredje ska vi vara på sjukhuset, så får va va det blir sen när man är klar :)

2011-04-26 @ 12:25:40
URL: http://hnv.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0