1 augusti och blåbärsplockning

Godkväll på er. Då har vi vänt blad i almanackan och nu står augusti för dörren. Första augusti har bjudit på strålande solsken och värme, och jag har varit ledig idag! Vid 8 tiden följde vi med pappa upp till stugan för och plocka blåbär. Var så mysigt att gå där i skogen, tyst och lugnt. Bara fåglarna som hördes. Rofyllt! Fanns hur mycket blåbär som helst, kunde sitta på ett och samma ställe ett tag och plocka. Det är så det ska vara, för då är det roligt att plocka bär. Jag nöjde mig med 3 liter blåbär. Så nu har man bär i frysen, bara att ta fram och ha på morgon filen, göra en god paj eller drottningsylt.

Har varit ute på en kvällspromenad med Freja nu, där hon även fick bada. Nu ska jag avnjuta en tallrik blåbär med mjölk, och mysa ner mig i soffan och kika på Lotta på Liseberg. Imorgon väntas jobb 8-13:30 och ons-tors kvällspass, sen så är man ledig i 3 dagar!








Kommentarer
Lotta

Vad gott med blåbär! :) Speciellt när man har plockat själv!



Låter som vi har en liknande jobbvecka men jag jobbar idag, på torsdag och fredag. Hihi.



Hoppas du har det bra på jobbet nu min vän. Nu är det dags för mig att bege mig till jobbet (10-15.45). Kram på er

2011-08-02 @ 09:20:17
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0