Egen sylt är godast

Lördag och man är ledig och ute är det molnigt och 25 grader varmt. Likaså var det igår, är det inte typiskt då man är ledig att solen bestämmer sig för och försvinna då! Suck.. Aja, har fått annat gjort istället då. Igår tvättade och städade jag och på kvällen kom Helene och Lotta hit och åt tacos, en trevlig kväll med många skratt.

Idag har jag hunnit med en promenad med Freja och sedan kokat hjortron och drottningsylt, egen sylt är väl den godaste eller hur?! Burkarna med sylten står nu och kallnar. Imorgon får det bli frasvåfflor med grädde och sylt, mums. Få se vad denna lördag dag bjuder på mer, ikväll får jag främmande iallafall ♥




Hade tänkt mig och hällt upp sylten i fina glasburkar och skrivit fina lappar till men hade tyvärr inte så många glasburkar så det fick bli på detta sättet, men skit samma. Huvudsaken är att man har sylt!


Lite nytt på mitt köksbord. Var iväg i torsdags och köpte denna blomkruka på rean på blomsteraffärn och även blomman fick följa med hem.




Kommentarer
Lotta

Vilken fin blomkruka med blomma i! Ska till blomsteraffären nästnästa vecka och inhandla något nytt till lägenheten :) Är ju så fint med blommor.



Låter som en mysig kväll igår hihi. Kul! Och mums med hemmagjord sylt.



Hoppas du har en alldeles bra lördagkväll och fortsatt helg :) Kram kram

2011-08-06 @ 21:56:15
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Elin Gabriella - Mops & chihuahua

Hemmagjord sylt är den absolut bästa :) Mums!

2011-08-07 @ 14:53:49
URL: http://elingabriella.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0