En solig söndag

Godmorgon söndag! Här vaknade man upp strax efter kl 8 till strålande solsken från en klarblå himmel och -7 grader, vilken underbar söndag det bjuds på. Har alldeles nyss ätit frukost framför nyhetsmorgon och ska snart ta tag i denna dag. Men först en uppdatering om vad som hänt dom senaste dagarna.

I onsdags var jag som sagt till Gävle med Nettan för shopping och ett återbesök hos memira ögonlaser. Och detta var det sista återbesöket och allt såg jättebra ut! Känner jag själv att jag vill återkomma på ett till återbesök efter sommaren då det gått 1 år sedan operationen så får jag det. Shoppade lite nya vårkläder (svarta leggings, vit lång tröja och strumpor på HM, jeans leggings och en ljusgul kofta på Cubus) och åt en god lunch på gallerian, asiatiskt. Var hemma vid 18 tiden igen, då blev det soffläge hela kvällen.

Torsdag och fredag var det ju skola som alltid. Torsdag hade vi seminarium om sjukvårdshygien och det gick hur bra som helst. Trivs så bra i skolan, har verkligen hittat rätt och så går man med sådana mysiga och trevliga klasskamrater. På fredagskvällen tog jag och Klara en promenad med hundarna, sen blev det fredagsmys i soffan med kräftsoppa och lets dance, medans man väntade på att tvättmaskinerna skulle bli klara. Full rulle hela veckan lång :)

I går var Anna hit, vi skulle skriva klart ett arbete om mag-tarm sjukdom. Vi valde ulcerös kolit. Fikade goda nybakade chokladmuffins som jag bakade på morgonen och självklart blev det en hel del prat om annan emellanåt :) På kvällen var jag hem till Helene och tittade på melodifestivlaen, var hemma runt 23 tiden. En trevlig lördag.

Ja det var en liten uppdatering det. Nu ska jag göra mig iordning och gå ut i detta fina väder, man måste ta vara på varenda solstråle nu och tanka kroppen med D-vitamin. Ska hämta upp Freja som fick sova hos pappa inatt ( Helene har katt och Freja och en katt är ingen bra kombination om man säger så) och så ska vi ta en promenad och njuta av denna soliga söndag, kameran får även följa med! Inget plugg denna dag, det får bli en vilopaus från skolarbete.

Hoppas ni alla haft en mysig helg. Kram på er. 


Kommentarer
Lotta

vad roligt med en sådan här uppdatering :) Låter som du har haft en jättebra vecka och man kan verkligen säga fullt upp också hihi. Du är så duktig Maria och man blir så glad och inspirerad av dig. Vad roligt det var att sitta här med sin kopp kaffe och läsa. Nu har jag ett leende på läpparna.



Fasen ska vi bo så lång bort för. Du är verkligen en vän jag saknar och lite till! Tur bloggen finns och telefon :) Hoppas du får en jättebra söndag Maria! Skönt med en pluggfri dag. Här måste det dock pluggas lite, men det är ju intressant så det är bara roligt :) Men man vill ju hinna med så mycket kul haha.



Kram kram på er

2011-02-06 @ 10:49:41
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
klara

nu så.. sista försöket haha

2011-02-07 @ 19:06:26
URL: http://klaradavidsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0