Vilken kyla..!!

Godkväll i stugorna. Torsdag och imorgon är det helg igen, tänk vad veckorna går fort nu. Bra det så våren kommer, den är så välkommen nu. Imorse då man steg upp vid 5:30 visade graderna -31. Hade bra lust att krypa tillbaks i den varma, sköna sängen och stanna där resten av dagen. Varför denna envisa kyla?! Men nu ikväll, så får man väl inte klaga då det endast är -9. Det räcker gott och väl.

Idag har vi fått lärt oss att sätta kateter på både man och kvinna, och även övat mera på att ta venprover och ge injektioner, så kul. Tänk när man står där på sjukhuset och ska ta venprov på en livs levande människa, nervöst! Är ju annat och få öva på en gummiarm i skolan, men det ska nog gå bra. Längtar till praktiken nu v 18. Det ska bli lärorikt och väldigt spännande att få vara på HIA på sjukhuset.

Sitter nu i soffan med en stor tekopp som sällskap och raggsockor på, känner mig genomfrysen.. brrr! Ska ta och läsa på om diabetes tills imorgon, sen titta på halvåtta hos mig. En lugn och mysig torsdagskväll här hos mig.

Hoppas ni alla haft en bra dag. Kram på er.




Här är tvbänken och korgen som jag målat om till vitt. Tänk att lite vit färg kan göra så stor skillnad, det känns som nytt. Fräscht och fint. Nöjd.



Såhär såg korgen ut före.



Och såhär såg tvbänken ut före.




Kommentarer
Lotta

Usch vad kallt! Lät mycket bättre med -9 som ni har nu :)



Åååh vad fint det blev med lite vit färg! Som nya. Ljust och fräscht :)



Jag vill passa på att önska er en trevlig helg och tacka för igår! Ja vi läre snart prata igen :) Saknar dig!



Kram Maria och trevlig kväll

2011-02-24 @ 18:45:17
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0