En lugn lördagkväll

Godkväll. Ja då var det lördag igen och jag har presic satt mig till rätta i soffan, efter man lagat mat som ikväll blev potatisgratäng, kött och sallad, sedan diskat undan och varit ut och rastat Freja som även hon lagt sig till rätta här alldeles intill mig i soffan.

Imorse då vi vaknade så var det kallt ute igen efter alla dessa dagar då det varit skönt väder. Men nu så var graderna envist nere på -19 igen, stor suck! Blev en kort promenad, där Freja gjorde sina behov snabbt och visade sedan att hon ville in igen genom att lyfta på tassarna, lillgumman. Klart att det även blir kallt åt vovvarnas små tassar. Sen så har denna lördag varit väldigt lugn och mysig. Stickat på min halsduk som snart är klar, behöver dock köpa ett till garnnystan, kikat på en film på tv och vid 12 tiden var det -14 ute bara så vi tog en liten promenad. Nu så ska jag ta och tända ljus och göra iordning en fruktsallad som jag ska mumsa på medans man kikar på fångarna på fortet och sen filmen låt den rätte komma in, som visas på svt 1. Har läst boken så man måste ju kolla in filmen.

Ha en fortsatt trevlig lördag allihop!



En bukett med tulpaner pryder mitt köksbord nu!





Kommentarer
Maja/Cactusvit

Vad härligt med en bukett krispiga tulpaner. Så fort julen har städats ut här hemma ska jag köpa hem en bukett.



Jag tror tyvärr inte Espresso House finns på nätet utan det är en kaffekedje som finns bland annat här i Sthlm. Chai te smakar riktigt juligt med smaker som kanel, ingefära och kardemumma. Skummad mjölk blir sedan som pricken över i: et. =)



Kram från mig!

2011-01-09 @ 22:43:26
URL: http://cactusvit.blogg.se/
Maja/Cactusvit

Vad härligt med en bukett krispiga tulpaner. Så fort julen har städats ut här hemma ska jag köpa hem en bukett.



Jag tror tyvärr inte Espresso House finns på nätet utan det är en kaffekedje som finns bland annat här i Sthlm. Chai te smakar riktigt juligt med smaker som kanel, ingefära och kardemumma. Skummad mjölk blir sedan som pricken över i: et. =)



Kram från mig!

2011-01-09 @ 22:44:21
URL: http://cactusvit.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0