Studiebubblan

Godkväll på er. Ja man kan säga att man redan är inne i studiebubblan igen, det är en väldigt intensiv kurs vi läser nu sjukvårdskursen, med mycket plugg. Den är väldigt intressant och lärorik. Vi kommer lära oss och gå mer på djupet i denna kurs, om olika sjukdomar så som hjärt/kärlsjukdomar, mag-tarmkanalens sjukdomar, KOL, traumatiska skallskador och allt som hör till det, bränn/köldskador, skador på skelettet och leder, vård i samband med operation, sjukvårdshygien, njursjukdomar, katastrofmedicin och mycket praktiska övningar där vi får lära oss ta olika prover, sjukvårds hjärt/lungräddning, syrgasbehandlingar osv osv. Kommer bli så roligt att få lära sig mera om detta, det är de här som intresserar mig så mycket! Men som sagt, det är mycket seminarium och inlämnings uppgifter i denna kurs. Får lite panik ibland, kommer man hinna med allt?! Men det löser sig alltid.

Igår efter skolan var jag och Freja hem till Klara. Vi gjorde hemmagjord pizza, kikade på let´s dance och snackade en hel del över en kopp kaffe och god kaka! En jättetrevlig kväll. Kom hem strax före kl 23, stupade i säng direkt och somnade så fort jag lagt ner huvudet på kudden. Var sååå trött, men det beror ju mycket på att väckarklockan ringer alldeles för tidig både torsdag och fredag.

Idag vaknade jag utvilad, pigg och glad kl 7:45. Möttes av en jättefin soluppgång och plusgrader på morgonpromenaden och då blev man genast på ännu bättre humör. Energin på topp! Njöt sedan av en lång lördagsfrukost framför nyhetsmorgon, innan jag tog tag i städningen. Så nu är läghenheten ren och fin och det doftar nystädat. Sen så har jag även pluggat, måste plugga på helgerna och självstudiedagarna nu, om man ska hinna med och göra klart inlämnings uppgifterna och läsa på till alla seminarium. Idag har jag suttit och svarat på frågor om sjukdomen KOL, har dock 1 fråga kvar sen så är jag klar. Men min hjärna gav upp vid 16 tiden, kände att jag behövde ta helg då. Får skriva klart det imorgon istl.

Nu sitter jag här nyduschad och ska strax börja med kvällens middag som blir rotfruktsgratäng med smak av färsk timjan och citron, med stekt kött till. Senare blir det en myskväll i soffan med tända ljus, lite godis, fångarna på fortet och film! En lugn och härlig lördagskväll är vad jag behöver.

Ha en fortsatt trevlig lördag och helg alla mina goa vänner. Kram på er.


Kommentarer
Lotta

Oj vad fullt upp ni verkar ha nu! Tur det är intressant :) Hoppas det går bra Maria, men det tvivlar jag inte ett dugg på att det gör. Du är så HIMLA duktig! :)



Lät som en bra fredagkväll och lördagkväll hihi. Visst är det jobbigt när hjärnan lägger av och inte vill plugga? Men det är ett tecken på att den inte kan ta in mer för tillfället :)



Hoppas du får en fortsatt bra helg och vecka med allt plugg!



Kram, vi saknar er så mycket nu :)

2011-01-23 @ 09:51:49
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Jätteroligt att du trivs så bra och tycker det är så intressant! :) Så det skall vara. Hihi.



Nu har jag bloggat om helgen om du vill kika in. Den har varit jättebra! Hur har er helg varit? :)



Kram, och hoppas du får en alldeles bra hemmastudiedag och måndag :)

2011-01-24 @ 10:03:58
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0