I denna ljuva sommartid

Godkväll på er i sommarvärmen, för oj säger jag då bara vilken värme vi fått igen. Nästan lite väl varmt, som mest 32 grader i skuggan och luften står helt still, tropisk hetta. Men sommaren är så ljuvlig, imorse då man slog upp dem blå kl 5:20 möttes man av solsken från en klarblå himmel och redan 18 grader varmt. Och då jag begav mig till jobbet strax efter kl 6 möttes man av fågelkvitter, ljummen luft, solsken och sommarens alla dofter. Det är sådana morrnar som gör det mycket lättare att stiga upp då klockan ringer alldeles för tidigt.. gääässspp!

Jag älskar värme och sol, men det har faktiskt varit hemskt och jobba dessa dagar, på jobbet står luften helt stilla och det är olidigt varmt. Så igår då man kom hem från sitt arbetspass vid 16:30 tiden tog man och premiärbadade för denna sommar, och jag kan lova att det var härligt svalkande, blev även ett dopp idag då vi kom hem och då badade Freja med, simmade och myste. Hon älskar och bada dessa varma dagar, mysigt att kunna bada med sin hund. Efter ett svalkande dopp och en dusch, blev det middag utomhus i skuggan. Grekisk sallad och jordgubbar som efterrätt. Nu har jag förflyttat mig till inomhus och ska strax titta på halvåtta hos stjärnorna och sedan krypa ner i sängen och läsa.

Imorgon är det dags för ett besök hos frissan och färga håret, sedan väntas ett arbetspass på kvällen. Sen så, ledighet i 3 dagar. U N D E R B A R T










Kommentarer
Klara

Skönt med ett besök hos frissan. O nästan ännu bättre att vara ledig i tre dagar. Längtar tills på lördag. Ska bli skönt o mySigt! Själv är jag vaken nu fast ja jobbar kväll o borde sova ut. Men men :)

2011-06-30 @ 06:02:10
URL: http://[email protected]


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0