Sommarens guld

Godkväll på er. Lördag och här i Hälsingland är det en grå, regnig dag. Riktigt trist. Vill att sommarvärmen ska komma tillbaks. Idag och imorgon är jag som sagt ledig. Unnade mig en skön sovmorgon imorse, och trotsade sedan regnet och tog en morgonpromenad, tog sedan en varm dusch och åt frukost framför nyhetsmorgon.

Vid 12 tiden gick jag ner till Öjeparken öjenöje, som dom har en gång per år. Där bjuds det på mat, fika, underhållning och karuseller. Jag gick dit för att se Andreas uppträda (är faster till honom) Han och en kompis spelade trummor och elgitarr, jätteduktiga men dock väldigt nervösa. Sen så har jag inte gjort så mycket mer denna gråa lördag. Tvättat och fixat med lite saker här hemma, små saker som man säger att man ska göra men som aldrig blir av. Passade utmärkt att få undan det, då det regnar.

Nu sitter jag här vid köksbordet, poppar takida och ska strax äta middag. Ikväll blir det lax i ugn med couscous sallad och fetaost/avokadokräm till. Sen får det bli en myskväll i soffan med kvällen är din och film och så årets första jordgubbar, så jag längtar efter sommarens guld JORDGUBBAR!

Avslutar detta inlägg med att visa bilder från mitt kök, har tänkt längen att jag ska göra det men det har inte blivit av. Men idag fick jag tummen ur och fotade.

Ha en fortsatt trevlig lördag allihop!






Har målat denna hylla vit. Den var tidigare betsad i mörkt. Men är inte riktigt nöjd med sakerna jag har på hyllan, kom gärna med tips vad jag kan ställa där. Vill ha ett lantligt kök, tycker om den lantliga, gamla stilen blandat med modernt.


Denna pall är från min morfar, den var träfärgad tidigare men även den fick bli vit. Brevid pallen står en stor cylindervas med lupiner som jag plockade idag. I vitrinskåpet ska jag sätta en vit spetsgardin bakom fönstrerna.


Då jag fick min nya spis blev det en öppning mellan kaklet och spisen, men där satte vi en hylla som pappa fixade. Kökshandduken med recept på köpte jag på Ekmans förra veckan.


Lupiner som jag plockade idag och så har även mina perlagoner börjat blomma så fint, som står i köksfönstret.


Denna byrå/skänk står i tvrummet, men jag sa i ett tidigare inlägg att jag skulle visa bild på krukan som jag köpte åt min själv då jag slutade skolan, och här är den.





Kommentarer
Lotta

Vad kul med bilder! Vilken fin kruka du köpte dig :) Du har ju så fint, och man blir så inspirerad av dig. Älskar också den lantliga stilen som är blandad med moderna inslag. Så mysigt!



Nemen vad roligt att Anderas uppträdde i Öjeparken idag!



Hoppas du och Freja får en fortsatt trevlig kväll. Men hur gott lät det inte med jordgubbar? Mmmmmmm :) Kram

2011-06-18 @ 20:17:39
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Josefin -Happy Days- *VI BYGGER HUS*

Så fint ni har det, gillar köket, vackert med vitt!



Hoppas med på bättre väder, vill ha soool!!

2011-06-19 @ 22:17:46
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0