Borta bra men hemma bäst!

Godkväll på er. Då var man åter hemma igen efter min lilla minisemester hos min bror och hans familj. Och den var varit toppen bra, trots att dom alla varit jätteförkylda, få se hur det blir för min del. Bryter förkylningen ut så blir det väl i slutet av denna vecka, och redan nu börjar jag bli lite smått hängig och små ont i hals och huvud. Bara hoppas att man klarar sig, ska ta och värma mig en kopp te, ta en alvedon och mysa i soffan och titta på halvåtta hos mig, familjen annorlunda och en unge i minuten, men först ska jag berätta lite om vad vi gjort för något i helgen.

Kom dit på torsdagskvällen, möttes av go ungarna Alfred och Viola. Åt jättegoda hemmagjorda falafel med gott tillbehör,sen tittade vi på tv innan läggdags. På fredag vaknade vi upp kl 7, åt frukost och sedan bakade vi sockerkaka som vi tog med ut i det soliga vädret för en liten picknick i snödrivan. Efter den mysiga utflykten blev det lek och pyssel inomhus, vi byggde b.l.a pärlplattor. På kvällen lagade vi lasange och myste i soffan framför "På spåret"

Lördag vaknade vi åter upp kl 7, till solsken. Åt en lång frukost och gick sedan ut i det fina vädret, grillade korv och lekte i snön. Efter en heldag utomhus myste vi inomhus på kvällen med jättegod mat, kikade på finalen i melodifestivalen medans vi mumsade i oss goda chokladfoundanter till efterrätt. Igår var det åter soligt väder, jag och Anna tog en promenad med ungarna och jag skrev klart en skoluppgift. På kvällen lagade vi lax, lekte och tittade på solsidan. Kom hem tidigt imorse, åkte med Anders då han skulle till jobbet.

Idag har jag tvättat, städat, varit ute på 1 tim stavgång, handlat, lagat mat och duschat Freja. Nu ska jag bara ta`t lungt i soffan, känner att min ork har tagit slut och min kropp värker.

Hoppas ni alla haft en fin helg. Kram på er.


Kommentarer
Klara

Oj vad mycket ni har hunnit med. God mat och trevligt verkar du ha haft. Va mysigt:) men som sagt borta bra men hemma bäst. Bli inte sjuk nu:) puss o kram

2011-03-14 @ 19:41:37
URL: http://[email protected]
Lotta

Åååh vad det lät som en mysig helg du haft! Umgåts i massor, utflyckter och ätit god mat :) hihi vad roligt. Och att ni även hade finväder.



Vad roligt det var att läsa om din minisemester! Ska försöka uppdatera så snart jag kan :) Helgen var iaf superbra och det är ju så fint i stockholm.



Usch hoppas du kryar på dig och slipper förkylningen med halsont och ont i kroppen. Inte roligt att vara sjuk.



Tack för det smset igår vännen! Du är en äkta vän du Maria :) Saknar er! Kram, kram

2011-03-15 @ 08:30:01
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0