Måndag och sportlovsvecka

Godmorgon, godmorgon! Här vaknade man upp kl 8 till ett grått och trist Hälsingland med -1 grad idag. Vart tog solen vägen? Den har ju skämt bort oss i flera dagar nu, så kom gärna tillbaks tack! Vill ha sol och värme och fågelkvitter igen, man får mer energi av sådant väder. Behöver massor av energi nu om man ska hinna göra allt som vi ska denna sportlov/självstudie ledighet. Skrev ialf klart ett arbete igår, så kan man stryka en uppgift från listan och bara börja beta av resten... Puh! Men men bara kämpa på. Och det är ju faktiskt så att vi egentligen inte ska ha något sportlov utan självstudier och då är det ju meningen att vi ska plugga. Men känner att det vore skönt att få vara liiite ledig med. Därför är det väl dags att jag sätter igång, tur att det bara är G uppgifter, dom är ju enklare.

Aja, nog tjatat om mina studier nu. Helgen har varit toppenbra. Har umgåtts med vänner, promenerat, tittat på melodifestivalen och vasaloppet, ätit god mat och bara myst! Nu är det åter måndag och ny vecka. Ska ta och koka en kopp kaffe nu och börja skriva om cancersjukdomen vi ska redovisa, jag ska skriva om prostatacancer. Sen får det bli en promenad, så man får rensa huvudet lite från allt pluggande. Ikväll blir det soffmys med halvåtta hos mig, familjen annorlunda och en unge i minuten.

Önskar er alla en trevlig vecka vare sig ni arbetar, pluggar eller har ett skönt sportlov! Kram på er.



Eftersom jag längtar så mycket till våren, så bjuder jag på en vårbild. Denna fotade jag förra året, hemma hos min bror då jag var där på besök. Tänk när dessa blommor börjar kika fram, då är det VÅR på riktigt! Tjohoo.



Kommentarer
Elin Gabriella - Mops & chihuahua

Ååååh vilken vacker vårbild :) Ha en fin start på veckan! Kraam!

2011-03-07 @ 14:43:24
URL: http://elingabriella.se
Lotta

Åh vad härligt med en långpromenad i solskenet! Man blir ju så glad av att solen sticker fram :) Hur är erat väder idag? Här är det strålande sol och +7 grader men blir nog varmare på dan verkar det som hihi.



Mysigt att åka på lillsemester, hoppas du får kopplat av och har underbara dagar hos din bror Anders och Anna och dina brorsbarn! Mysigt det lät. Ja guud vad man längtar till Stockholm! Det är ju så fint där. Var 3,5 år sedan sist..



Åh tack detsamma bästa Maria, hoppas du får en bra sportlovsvecka och hinner få liiite ledigt. Själv har tentaplugget börjat nu. 22 och 25 mars är det dags att tenta av de två kurserna.



Kram kram på er!

2011-03-08 @ 09:05:50
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0