Ny vecka och nya tag

God förmiddag! Måndag, ny vecka och nya tag. Idag är det +10 grader och töväder här i Hälsingland. Det är så härligt, och nu börjar även solen att kika fram och så blåser det ute. Kan det bli bättre? Näpp, för nu töar det bra och det gör så att våren kommer fortare. Bara det inte blir något mer bakslag med snö. Håller tummarna stenhårt för att det inte ska bli så. För nu vill vi väl alla att våren ska komma?! 

Idag känner jag mig piggare. Skönt det, blir nog inget mer med min förkylning just nu. Bra det. Få se om man klarar sig eller om det bryter ut längre fram. Tog en promenad med Freja efter frukosten imorse, och nu sitter jag här i köket med en kopp kaffe, blodapelsin och smörgås (en lätt lunch) haha. Tittar ut genom fönstret och ser stora vattendroppar, droppa från taket. Takdropp, ett säkert vårtecken. Nu ska jag ta och börja skriva på en uppgift i palliativ vård, vi har bara 2 st kvar. Gjorde undan en hel del under lovet. Plugga lite medans man väntar på att tvätten ska torka. Måste även springa iväg på ica och inhandla det jag ska ha till kvällens middag, som blir stekt fläsk med potatis och löksås, mums! Ska även titta om det finns någon bra film att hyra, som man kan kika på efter halv åtta hos mig.

Ha nu en fortsatt trevlig måndag allihop. Kram på er.



 
Dessa vackra tulpaner fick följa med hem sist jag var och handlade. En riktig färgklick i mitt kök.



Kommentarer
Elin Gabriella - Mops & Chihuahua

Ja det är verkligen helt underbart nu när våren är på gång! :)

Ha en fin kväll! kramkram

2011-03-21 @ 19:44:25
URL: http://elingabriella.se
Lotta

Men vilka fina tulpaner! du har så fint i den lägenhet Maria :)



Vad blev det för film igår?

Hopaps du har en alldeles jättebra tisdag. Du är så duktig med att plugga! :)



Kram, kram

2011-03-22 @ 10:34:31
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0