Fullt upp!

Godkväll på er. Måndag och ny vecka och även min tredje veckapraktiken på hjärtintensiven, och jag trivs fortfarande lika bra, men en sak känner jag att jag skulle behövt. Nya skor. Attans vad hårda golv det är på sjukhus, känner att jag har ont i mitt knä och benhinnorna. Mina foppatofflor, skulle nog bytas ut mot några andra bättre skor. Man ska tänka på sina knän och ben, när man springer så pass mycket om dagarna. Ska se till och köpa ett par nya skor till sommaren, då man kommer jobba inom äldreomsorgen på samma ställe som jag varit på flera sommrar i rad. Där är det också lika hårda golv. Någon som har nått bra tips på skor?!

Idag har det varit en rätt så lugn dag på praktiken, skönt det också. Sen så har man lagat mat, rastat Freja och tagit en dusch, där det blev hårinpackning, ansiktskmask och peeling av fötterna och även peeling av händerna med det underbara settet från MaryKay. Otroligt bra, det kan jag varmt rekommendera.

Nu har jag placerat mig i soffan, har kokat en kopp te och från det öppna fönstret hör man hur regnet smattrar mot fönsterbläcket. Mysigt att få vara inomhus. Ska ta och läsa nya nr av ToppHälsa som kom med posten idag och sedan kika på tv innan läggdags. Sen så rullar det på med praktiken. Imorgon väntar ett kvällspass, onsdag ett dagpass. Ledig på torsdag och sedan full fart fre till ons, 6 dagar i rad. Puh..!!

Hoppas ni alla haft en bra helg och ha en toppenbra vecka. Få se om jag hinner kika in något mer på bloggen denna vecka. Kram

Uppdatering 18:40: haha ja nu skiner solen helt plötsligt ute, från en nästan klarblå himmel. Ja du det svänger rejält i vädret. Alldeles nyss var det mörka moln och spöregn och nu skiner solen!


Kommentarer
Elin Gabriella - Mops & chihuahua

Vad roligt att du trivs på praktiken :) Jag kommer ihåg när jag började jobba i butik vad ont jag hade i hela benen efter några timmar. Kroppen var inte van vid det :) Sen kommer jag ihåg vad alla nya klagade på det också, hihi. Men bra skor låter som vettig investering!! Ha en fin kväll! Kram ♥

2011-05-16 @ 19:24:40
URL: http://elingabriella.se
Lotta

Oj vad du har fullt upp nu! Ja det är verkligen viktigt med bra skor i sådana yrken som du jobbar inom. Det ska du unna dig :) Har tyvärr inget bra tips men en sportaffär måste väl ha bra skor som ger bra stöd för knä och ben?



Tack, den rosa tröjan köpte jag när vi var i Göteborg :) Har redan en likadan mörkblå och älskar den så jag köpte en till i en annan färg :P Finns på Åhlens. Annars hittade jag två bh set (det var nämligen två set för en så jag tjänade 729 kr på det - riktigt bra kap!), ett par längre jeansshorts, två linnen på åhlens och en turkosa skål från lagerhaus.



Tack det gör gott när man får sådana puschar, det gör att man verkligen ger gärnet.



Jag tyckte eurovision var jättebra iår och jätteroligt att Eric kom trea!!!! :D Jag tyckte England, Ryssland, Ungern och Rumänien var riktigt bra också. Danmark och irland var ganska bra. Tyckte du om något bidrag?



Kraaaaam vännen



2011-05-16 @ 19:36:02
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Jenny

Hej gumman! Nu ska jag äntligen kommentera ett inlägg av dig, du är ju så flitig att gör det hos mig =) Inte för att jag inte läser din blogg, vilket jag gör, speciellt på natten när jag väntar på att Max ska äta klart hihi så synd du inte har så mycket tid att blogga så jag har nå nattläsning =)

Men jätte skoj att läsa om din pratik, verkar skit coolt ju!! Värsta Gray´s anatomy! Kanske du hittar dig en het läkare ;)

Du får höra av dig när det lugnat ner sig för dig, för nu vill jag komma och fika hos dig!

Ha det gött och ta hand om fossingarna!

Kram

2011-05-19 @ 20:53:23
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
Lotta

Vad roligt att du blev inspirerad :) Fint med sådana småskålar.



Hoppas du har det jättebra på praktiken och att det går bra i helgen med jobbandet. Kram på dig vännen

2011-05-20 @ 09:18:09
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
emma

hej gumman

hur är det med dej o freja

2011-05-20 @ 20:53:01
URL: http://enlitentax.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0