Sjukling

Godkväll på er. Måndag och ny vecka och även min sista praktik vecka. Här i Hälsingland är det solsken men blåsigt idag och här ligger jag i soffan, sjuk. Igår då jag kom hem från praktiken på kvällen vid 22:30 tiden, så kände jag att halsen började göra ont och huvudet kändes tungt som cement. Gick och la mig direkt och sov bara en stund innan halsen började klia, och rethostan var igång.. suck! Inte nu tänkte jag, har inte tid att vara sjuk nu. Låg och hostade och snörvlade hela natten, så jag har inte sovit många timmar. Vid 4:20 var jag klarvaken, gick upp och drack vatten och tog febern. Hade lite feber, la mig i sängen igen och vilade. Ja vid 7 tiden var det bara att ringa handledaren och tala om att jag blir hemma idag. Är många på avdelningen som varit förkylda, så det är nog den envisa bacillen som bitit på mig med.

Har inte gjort nått alls idag, inte haft ork. Tog en dusch imorse, sedan har jag legat i soffan. Tittat på sex and the city avsnitt (en serie man kan se om och om igen och man tröttnar aldrig på den), sovit, läst i boken, hostat och hostat, druckit te och kokat makaroner som smakade så gott med en klick ketchup! Det blev min enkla middag denna dag, haha. Nu börjar orken att komma tillbaks, men halsen känns som sandpapper, och rethostan verkar vilja stanna kvar. Ska ta och vila resten av denna kväll, imorgon ska jag på det sista kvällspasset på praktiken och på onsdag går jag dagpass och även den sista dagen. Känns tråkigt. Jag trivs så bra där, har fått varit med om så mycket intressanta saker! Lärorikt.

Nu ska jag hosta vidare och hoppas på att den gett med sig tills imorgon. Hoppas att ni alla haft en mysig helg och ha en fortsatt trevlig vecka. Stor kram till er alla. Utan er, ingen blogg ♥



Såhär har det sett ut här hemma idag. Te, läsning och knaprande på halstabletter som inte alls hjälper. Men det var de enda som fanns hemma, så det fick gå endå.



Kommentarer
Jenny

uscha låter inge vidare med rethosta, är så jobbigt att ha det man blir helt slut ju! Här hemma är det oxå förkylt. Max har hosta, är täppt i näsan och är hes. Själv är jag bara lite snorig. Ja vi får kurera oss så vi kan träffas snart =) Ha det bra. Kram

2011-05-23 @ 20:06:57
URL: http://strombergjenny.blogspot.com
sara

fyy har du åkt på det som jag lågg i föra veckan. det är en jäkla förskyling kan jag säga är inte hellt ok än. hoppas du snart blir bättre. Drik mycket och villa kram kram

2011-05-23 @ 22:25:24
Elin Gabriella - Mops & chihuahua

Krya på dig!! KRAM

2011-05-24 @ 13:43:54
URL: http://elingabriella.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0