Hösten är här nu

Godkväll på er allihop! Hoppas ni alla haft en bra torsdag, i det ruskiga höstväder det bjuds på nu. Nu märker man att hösten verkligen är här. Fler och fler löv letar sig ner till marken för varje dag som går, det är kallare grader, man märker att det blir mörkare på kvällarna och nu dessa dagar så har det varit regn och rusk. Jag tycker om hösten väldigt mycket, men regnväder det kan vi skippa! Fast ska man säga en positiv sak om regnväder, är väl att man har en god anledning att få mysa inomhus under filten med en kopp te och massor av tända ljus :-)

Igår var det en intressant och rolig dag i skolan, med bara praktiska övningar där vi fick vara i grupper och lära oss att linda bandage på ben och arm, såromläggningar och sårvård. Är skönt då vissa skoldagar innehåller bara praktiska övningar, och inte att man bara sitter och har föreläsningar varenda dag. Kom hem strax efter kl 17 igår och lagade mat på engång, hade som plan att gå på simhallen och simma, men klockan drog iväg alldeles för snabbt så det fick bli en promenad med stavarna istl.

Idag har vi även haft praktiska övningar i skolan, har lärt oss att ta venprov i gummiarmar vi har i skolan, där venerna är fyllda med en röd vätska. Fick även ta kapillärprov i fingertoppen för och kolla Hb och blodsockervärde. Jätteroligt att få lära sig allt detta, det var faktiskt inte så svårt som man trodde att det skulle vara, att sticka i armvecket. Läraren sa till och med att det är lättare att sticka på en riktig människa än på dessa gummi armar. Jag lyckades inte på första försöket att få upp nått "blod" i provröret, men sen så klarade jag av 2 st rör.

Då jag kom hem väntade det vanliga, matlagning, diska undan och kvällspromenad med Freja, där vi blev blöta av regnskuren som kom. Så nu sitter jag här i soffan, och har virat in mig i filten. Har nyss pratat med min äldsta bror som ringde. Alltid lika roligt att prata med sina syskon, är så glad att vi i vår familj har sån god kontakt och  sån bra sammanhållning, som vi alltid haft. Älskar er!

Nu ska jag kika på halv åtta hos mig och idol. Torsdagsmys!


Kommentarer
Helena

Hej gumman!

Det låter som du haft en bra dag i skolan. Jag har jobbat hela dan och nu ska jag iväg imorn bitti igen. Kul att jobba men jag blir sååå trött när jag kommer hem. Ska lägga mig tidigt ikväll =) Det är lite småmysigt nu m hösten, men jag önskar solen kunde visa sig litet mer bara! =) Ha en mysig kväll och sköt om dig så höres vi till veckan!! Kram

2010-09-16 @ 19:29:48
Lotta

Åh vad roligt det är att läsa vad ni har för er i skolan och vad du har för dig om dagarna nu när vi bor 50 mil från varandra.. Saknar er sååå!



Ja det är verkligen huuuuur mysigt som helst nu att mysa ner sig i en filt med tända ljus och mysa framför tvn hihi. Älskar numera hösten, tack Maria :D



Hoppas ni får en trevlig helg :)

Igår var jag och Simon i göteborg och det blev en del som vi handlade... haha! Men det var ganska behövligt :)



Kram på dig vännen

2010-09-17 @ 08:44:51
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Läste din kommentar i min blogg nu. GRATTIS fasen vad du är duktig Maria!! Det är vekligen DU den här utbildningen. Det är så roligt att höra hur kul du tycker det är!



Japp nu är jag mer lugn och nu ser jag verkligen fram emot att skriva rapporten. Tror dessutom vi kommer lära oss mycket vilket är ännu roligare :)



Hoppas du och Freja får en bra Fredag :) Idag ska jag hämta Ebba (varit utan henna sedan söndag eftermiddag) och guuuuuud vad jag längtar. De är så underbara våra små vovvar!

2010-09-17 @ 08:51:49
URL: http://lottasvensson.blogg.se/
Lotta

Ja men vad roligt att du är stolt över dig själv, det ska du vara och det önskar jag fler människor kunde vara över sig själva. Då mår man bra :) Du är jätteduktig!



Nu har jag skrivit lite i bloggen om göteborgsdagen :) Japp vi planerade att åka dit en dag och shoppa och åka till IKEA.



Ja det är hur bra som helst med bloggarna :) Bra uppfinning! hihi. Vi försöker hitta en bra vecka att åka upp men det är tyvärr svårt att planera i förväg så vi tittar vecka för vecka. Men jag VILL verkligen upp några dagar. Hör av mig om vi hittat ett hål. Se hur du är i skolan då, hoppas vi hinner ses lite :)



I helgen vill jag bara ha en lugn helg. Mysa och umgås :) Vi ska städa och plugga lite men annars blir det en lugn helg. Vad har du/ni för planer? :)



Kram på dig vännen

2010-09-18 @ 10:57:06
URL: http://lottasvensson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0