Söndags slappar

Oj då, nu var det ett tag sedan jag var här inne och skrev igen :-) Men har inte fått mitt internet inkopplat än, men imorgon kommer Markus och hjälper mig med det, äntligten! Tur man har snälla syskonbarn.
 
På jobbfronten har det hänt grejor, har fått ett vikariat som städerska på en skola. Började den 10 jan och har nu fram till sista februari, troligtvis. Får höra mer om det imorgon, känns jätteroligt! Visst det är kanske inte det jobb man vill jobba med, eftersom jag är utbildad till undersköterska. Men i dagens samhälle så måste man ta det som finns, och jag trivs faktiskt kanonbra. Har så gulliga arbetskamrater, skrattar och tokar oss hela dagarna :-P Jag jobbar mellan 6:30-12:30, lämpliga dagar. Men sjukt jobbigt att stiga upp före kl 5 måndag till fredag, är rätt seg på helgerna. Haha! Men det går bra.
 
Just nu sitter jag i soffan, har nyhetsmorgon på och så avnjuter jag en kopp kaffe ifrån min dolce gusto. Utanför fönstret är det -4 grader och mulet. Ska ta och plugga körkortsteori nu och senare i eftermiddag blir det en promenad med Helene.
 
Hoppas att ni alla haft en toppenbra helg och ha en fortsatt trevlig vecka. Kram på er!
 
Bild från igårkväll. Hade Helene och Lotta här på besök. Drack lite vin, åt grönsaker och dipp och pratade och skrattade.
 
I fredags efter jobbet följde jag med arbetskamraten Mia hem på en kopp kaffe. Sen åkte vi på stan och shoppade lite.
 
Detta är bildbevis på årets första semla. Å efter denna bilden togs har det ätits 2 st semlor till :-P
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0