snö igen

Vilket konstigt väder de varit nu i flera dagar. Först är det minusgrader, sen nästa dag då är de regnväder och plus 8 grader, sen snöar de och så töar de bort och så idag snöar de igen, så nu är det jullikt ute igen. Så mysigt, så jag hoppas verkligen att denna snön får vara kvar nu. Blir så tråkigt då de ska töa och regna bort på engång och så blir de ju så himla grusigt och slaskigt ute. Håller tummarna på att snön får vara kvar nu, för är de inte snö på julafton då känns de inte som jul.
Börjar bli jobbigt nu igen, då man närmar sig jul och mamma inte är här. Är nedstämd. Mycket tankar och drömmar om mamma. Känns så himla tomt. Det blir ju extra jobbigt när alla högtider ska firas, när du inte är här mamma. Saknar allt vi gjorde tillsammans, känner mig så ensam utan dig. Min älskade underbara mamma! Som alltid kommer ha den största platsen i mitt hjärta.
Ska åka till din grav nåndag nu och göra det julfint åt dig.

Ska ta och baka lite nu, sen städa i garderoben lite. Kvällen blir lugn, de blir promenad och tv. Vilken händelserik dag.. :-)

Trevlig måndag allihop!

Nedräkning: 15 dagar kvar till julafton.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0