tredje advent

Idag tänder vi tredje ljuset i adventsljusstaken. Julen närmar sig, jag börjar längta så till julafton nu, men är även väldigt jobbigt. Saknar mamma så himla mycket. Det blir andra julen utan dig nu, älskade mamma. Men du är nog med oss endå och firar jul. Ska åka till din grav till veckan och göra fint inför julafton.

Idag känner jag mig hängig, huvudvärk, småsnorig och halsen värker. Har varit såhär ett tag så jag går bara och väntar på att förkylningen ska bryta ut, men de kommer aldrig. Blir väl lagomt till julafton, suck. Det blir lungt idag förutom tvätta. Sen får de bli en massa film och mys. Ska göra iordning lite te och fruktsallad snart och knapra alvedon. Till veckan ska man ut i julstressen och köpa julklappar i sista sekund, de blev så detta år, annars brukar jag vara duktig och göra undan det tidigt. Men som tur är så vet jag exakt vad jag ska köpa.

Trevlig tredje advent allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0