drömmer mig bort

Ahh vad jag fick en plötsligt ångest sköljandes genom kroppen. Tanken slog mig att sommaren är ju för tusan slut snart. Gasch, panik liksom. Vad har man gjort?!
Ja inte mycket egentligen, bara små dags trippar. Vädret har ju inte varit de bästa, men man kan ju inte räkna med strålande solsken, värme och blå himmel på den svenska sommaren.

Om man tänker tillbaks på sommrarna då man var liten så tycker man ju att de var sol och värme jämt, man badade ju som en tok hela dagarna, inte regnade de då. Eller har man förträngt de?! Hmm mycke möjligt *ler*
Aja man får väl njuta av den lilla sommaren som är kvar och hoppas på att de blir fina dagar i augusti med sol och värme och dom där underbara ljumma kvällarna då man kan vara ute och mysa längen, sitta och slappa i en solstol med ett gäng vänner, grilla lite, dricka gott och få tända en massa ljus. Mmm så mysigt!!

Har kollat på resor nu och drömt mig bort till varmare breddgrader. Åh vad jag skulle vilja packa resväskan, åka ner på arlanda och bara ta en sista minuten. Men icke, man börjar ju jobba nästa vecka. Ännu mera ångest!
Resan får bli nästa sommar, då blire antingen Kreta (för tredje gången) eller till Bulgarien på de stället vi var förra året.

Nu ska jag ta och väcka Freja som ligger i mitt knä nu och sover och snarkar. Sorry Freja men jag måste resa på mig. Ska ta och göra iorning maten som idag kommer bli köttfärs sås, fullkorns spagehti och sallad. Ska även ta och göra en kladdkaka, så himla sugen på choklad. Fy Maria! *hihi*
Sen ikväll blire promenad och tv-tittande.


      


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0