Förkyld

Åh vad jag hatar att vara förkyld. Började få ont i halsen i söndags och nu e man toksnorig och halsen värker som bara den (tyck synd om mig) *ler* närå.. Men de e inte alls roligt att vara förkyld, näsan rinner, halsen värker och kliar, hostar,  huvudet känns tungt som bly, ögonen kliar.. Blää.. Knaprar alvedon och halstabletter som en galning.. Ska bli frisk fort nu. Ska snart värma mig lite citronte med honung i, mumma åt halsen då man e förkyld.

Mycke och gö på jobbet e de oxå. Hua..

Idag hade jag sällskap i duschen av en svart liten hårig sak... Nämligen Freja :-) Har rullat sig i nått otrevligt idag så de var bara att ställa henne i duschen de och gnussa och gnussa, men nu e hon så ren och fin och luktar ljuvligt. Och vad har jag mer gjort ikväll då, jo nämligen tvättat min läppsyl med mina jobbarbyxor. Duktigt Maria..hahahha..sånt som händer då man har bråttom..
Ska ta en liten promenad nu..



K ä r.. Mmmm ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0