Härligt helg

Ja då var söndagen här igen då, helgerna går alldeles för fort. Varför är de så?! Kan inte helgerna gå saktare.
Fredagen vart de veterinären me Freja, och de gick jättebra min lilla bäbis var så duktig. Sen följde vi med pappa hem och åt mat och kollade på tv. Vid 21 tiden kom Jonte. Pratade lite med han innan jag och Freja begede oss hemåt. Vart lite läsning innan vi somnade. Var såå trött.

Lördagen vaknade jag vid 6:30 (!) var ut me Freja, sen la vi oss igen och sov till 9. Då åt jag en god frukost och gick sen en långpromenad me Freja i de underbara soliga höstvädret. Riktigt mysigt. Sen gick vi hem till pappa och bakade kanelbullar. Pappa och Jonte kom hem från skogen vid 12:30 tiden, då fikade vi lite sen vaxade dom bilarna. Jag och Jonte tog en tur upp till mammas grav senare och tände ljus, medans pappa stannade hemma och började laga maten. Vi åt soppa till förrätt, hare med potatis, sås, sallad och svartvinbärs gele till varmrätt sen äppelkaka och kaffe senare på kvällen framför tv:n. Kollade på Svensson Svensson och filmen på fyran. Diggar Allan Svensson. Hahah. Rolig snubbe.
Jag och Freja gick hem efter filmen och somnade direkt. Var trött.

Söndag sovmorgon till 9:15. Åt frukost och tog sen en långpromenad i solskenet. Freja vart däremot väldigt rädd för kossorna vi såg på promenaden. :-)

Nu ska vi bara slappa i soffan, har fortf ont i halsen. Tror de är halsfluss på G. :-(

Ha En Trevlig Söndag Allihop!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0