Borta bra..

..men hemma bäst, heter det ju. Och fast jag haft underbara semester dagar hos min äldsta bror, hans fru och lilla goa A, så är det skönt att komma hem. Lördagsbesöket hos min hjärtläkare gick bra, gjorde det vanliga. Ett EKG togs, ultraljud av hjärtat och sen pratade vi och som jag trott själv så blir det en tredje hjärtoperation, han kunde inte svara på när men ialf detta året. Nu får man gå och vänta på att brevet ska komma på posten där det viktiga datumet står. Hoppas det blir snart. Jag hann även med en fika med en vän och sen lite shopping, inhandlade hårinpackning, shampo och balsam, 3 par trosor, bodylotion och en bok om pilates, så nu ska de här börjas tränas pilates :-) Tog sen tåget till min bror, där vi på kvällen åt god mat. Söndagen var lugn, soligt men med kalla vindar och det gjorde ju inte saken bättre av att min yngsta bror och hans tjej skickade ett sms från Kreta där det var ca 35 grader varmt. Hade inte haft nå emot att få sitta med dom på planet igår morse och få mötas av den underbara värmen som slår emot en då man kliver av flyget, få känna den ljumma härliga vinden och tänka att nu har jag en veckas semester där jag bara får slappa och ta de lungt, inga måsten! Bara vara...Drömmer mig bort en stund....

Nåja åter till verkligheten Mia. Gårdagen innehöll även biobesök. Vi såg mamma mia och jag säger då bara, mamma mia vilken film. Årets bästa film! Man blir glad, man vill dansa och man går därifrån med ett leende på läpparna och trallar glatt på låtarna. En film som kan ses om och om igen...

På schemat idag är det följande som gäller. Promenad, tvätta lite, ringa några samtal, betala räkningar (tyvärr) handla och laga mat. Lika bra att sätta igång. Börjar med en härlig promenad. Uppfriskande. Känner att jag behöver det eftersom man gick upp ur den varma, sköna sängen redan kl 5:15 imorse.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0