Tisdagstema-fridfullt

Dagens tema är fridfullt. Behövde inte tänka så mycket för att komma på en plats jag finner lugn och ro och som är fridfull för mig. Och det är såklart vårat paradis sommarstugan! Där kan man verkligen varva ner och ladda batterierna. Man får aldrig långtråkigt, utan här nöjer man sig med det minsta. Man nöjer sig nästan med att bara få sitta och njuta av utsikten med en kopp kaffe och en bra bok. Lovley! Plåster för själen. En pärla helt enkelt.



Började jobba idag igen efter 5 dagars sjukskrivning. Var jobbigt men endå skönt på nå vis att få börja jobba igen. Kroppen är slut nu, trött. Hade hjärtmedecinen med mig i väskan utifall, går ingenstans utan den nu :-) Min trygghet.
Tröttheten har oxå en annan orsak idag, vid 3:30 imorse vaknade jag av att Freja nosade mig i ansiktet och talade om att nu matte måste jag gå och kissa. Så det var bara att traska upp ur den varma sköna sängen och ut yrvaken i pjyamas och foppa tofflor, möttes av en ljummen vind. Härligt väder redan då. När man väl lagt sig till rätta igen i sängen, ja då kunde jag omöjligt somna om. Halvsov bara fram tills kl 5:30 då den kära lilla väckarklockan ringde. Kändes inget vidare att kliva upp då, men piggare efter man fått en kopp kaffe i sig och sen promenaden till pappa där Freja är på "dagis" om dagarna :-)

Nu ska jag njuta av den ljumma värmen ute på balkongen och bläddra i lite tidningar!


Kommentarer
Anna

M mm jag njuter av ditt fina foto här...så vackert så jag smälter..

2008-08-12 @ 18:45:29
URL: http://filipendula.blogg.se/
morsdeka

Helt underbart! Jag förstår verkligen. Mitt paradis är rörligt. Vi åker ut med båten. KRAMEN!

2008-08-13 @ 21:54:41
URL: http://tematoken.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0