En mysig julhelg

Åter här igen efter en liten julpaus i bloggen. Julhelgen har varit både bra och dålig.

Julafton var så mysig som den alltid är. Vi umgicks hela familjen hos min äldsta bror, fru och lilla charmiga Alfred. Bjöds på gudomligt god glögg då vi kom dit, som hade en smak av tranbär och chili, det godaste glögg jag druckit på länge. Ljus brann lite överallt, brasan sprakade inbjudande och julmusik spelades och det luktade sådär gott av julgran och glögg. Alfred var på toppen humör, sprallig och glad. Vi satte oss alla i soffan och mumsade på hemmagjort julgodis och tittade på Kalle Ankas jul, en tradition, fast man sett de tusen ggr tidigare. Efter Kalle Anka var det dags att slå sig ner vid bordet för att få hugga in på den goda julmaten, och gu vilket julbord. Så gott. Man vart proppmätt. Vi satt kvar ett tag och pratade och lät maten smälta och inväntade tomten =) Runt 18:45 knackade de på dörren och in kom tomten. Alfred vart alldeles till sig men endå lite blyg. Han fick mest paket, satt där på golvet vid sin hög av paket så man nästan inte såg han, bara en liten ljus kalufs tittade fram =) Försökte man prata med han så sa han bara, Alfred har inte tid. Han var så inne på att öppna alla paket, haha. Dom är för söta. Även jag fick jättefina julklappar, är så nöjd. Jag fick en mysig och mjuk morgonrock från åhlens, en verklighetsbaserad bok, en recept bok fylld av smarriga chokladrecept, en rött badlakan med mitt namn på, lösvikst te och en söt tillhörande burk, pengar, en gryta, kort på Alfred och en vas. Efter julklapps öppningen var det dags för ostkaka och kaffe. Vi åkte hemåt runt 21:30 tiden. Mätta, trötta och väldigt belåtna.

Juldagen vaknade jag vid 4:20 av smärta i bröstkorgen och så fick jag hjärtklappning, pulsen var skyhög. Ringde pappa och han kom hit, det lugnade ner sig efter ett tag, han tog med sig Freja och åkte hem och jag ringde sjukvårdsrådgivningen och förklarade vad som hänt och att jag för en vecka sedan varit in och gjort en hjärt operation/behandling. Hon sa att jag skulle åka in på akuten på engång och skickade en ambulans. Runt 6-tiden kom ambulansen. Dom kopplade direkt upp mej på EKG och vi åkte till akuten. Väl i ambulansen fick jag hjärtklappning igen, pulsen var på 165. Fick medecin insprutad i kanylen i armen och pulsen gick ner till 124. Väl inne på akuten tog dom ett nytt EKG och kopplade upp mig på en såndär övervaknings apparat som ser hur hjärtat slår. Fick en annan sorts medecin, som dom provade 3 ggr men jag svarade inte på de. Fick sedan seloken och pulsen började så smått krypa neråt. Men inte under 90. Fick ligga och vila ett tag och dom var och tittade till mig titt som tätt. Fick även prata med läkarna. Och vad dom kunde se så var det samma fel som kommit tillbaks. Dom skulle skicka mitt EKG till min hjärtläkare och han skulle titta på de och sedan höra av sig, igår var det meningen men hörde inget ifrån han. Få se om han ringer idag eller om man får ringa till veckan. Fick ialf seloken tabletter med mig hem. Ska även hämta ut de på apoteket på måndag. Runt 11:30 fick jag åka hem. La mig och sov direkt, så trött och utmattad. Skönt att få sova i 2 tim. Senare på kvällen var det dags för julmiddag med hela familjen hos Monica. Där bjöds det på god julmat och en underbart god hemmagjord saffrans glass som efterrätt.

Annandagen var väldigt lugn, sov till kl 9:10. Åt frukost och gick bort till pappa. Där jag spenderade hela dagen/kvällen. Såg på bandyn mellan Edsbyn-Bollnäs på tv, åt middag och slöade framför tv hela kvällen, hade inte ork till annat. Vid 19:30 tiden kom även Jonte. Han och pappa är i skogen och jagar idag. Ikväll ska vi äta middag och se film.

Ja detta var min julhelg. Hoppas Ni Alla haft en mysig och underbar helg. Att Ni fått fina julklappar och att Ni njutit av god mat och sällskap med familjen.



Här serverades det glögg som har fått kokas på denna gamla fina spis. Min bror och hans fru har bygg sitt hus själv och det blandas med både modern och gammal stil. Ett väldigt mysigt och stilfullt hus.


Det mysiga julbordet.

Lilla Alfred helt inne i att öppna alla paket han fick =)





Kommentarer
Anonym

Hej maria1 me fy när jag läser.. Blir alldeles till mig, och så är man nere i Ödeborg.. Hur är det med dig nu och har du hört något från hjärtläkaren? Hoppas du har det bra! Vi synes snart! Saknar dig oc Freja :)

2008-12-28 @ 00:57:00
Anonym

oj sitter vid mammas dator. Glömde skriva att det var från lotta potta :)

2008-12-28 @ 00:58:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0