En värmande kopp

Nu såhär i vintertider är det mysigt att krypa upp i soffan under filten med en kopp varm choklad, det är just det jag ska unna mig ikväll. En kopp med rykande varm choklad med saffransmuffins och kolakaka, lite lyx till kvällsfikan får man unna sig ibland, speciellt en sån här kväll då termometern visar på -15 grader.

För övrigt har dagen varit ganska lugn, varit och uträttat lite ärenden, bla till apoteket för att hämta ut mera hjärtmedecin. Sprang även in en sväng på Ekmans där jag fyndade ett urtjusigt ljusfat med tillhörande blockljus (bild kommer senare) och 3 små ursöta ljuslyktor som ska få pryda köksbordet då julsakerna åker bort. Vilket jag skulle kunna plocka bort redan nu, känner mej less på julen redan. Men dom får väl stå kvar till efter nyår ialf. Har även tvättat lite och sen bara myst inne och sett film. Man får ju inte nån vidare lust att sticka ut näsan i onödan en sån här dag. Det får gärna vara nån grad varmare för min del.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0